سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه/ شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی با حمله به ساکنان فلسطینی شهر الخادر با اسلحه آن‌ها را تهدید کرده و به سوی آنان شلیک کردند.

حوزه/ شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی با حمله به ساکنان فلسطینی شهر الخادر با اسلحه آن‌ها را تهدید کرده و به سوی آنان شلیک کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews.com، شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی روز گذشته با حمله به ساکنان فلسطینی شهر الخادر در جنوب کرانه باختری اشغالی با اسلحه آن‌ها را در حالی که در زمین‌هایشان مشغول به کار بودند تهدید کرده و به سوی آنان شلیک کردند. این زمین‌های خصوصی فلسطینی در ناحیه بیت لحم میان شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی در نوه دانیل و آل آذر قرار گرفته بودند.

صمیر جابر صاحب این زمین خصوصی در این باره به خبرنگاران گفت که در حال بررسی منطقه برای کشت دوباره پس از چند سال خفته ماندن زمین بوده است و خانواده او اوراق مالکیت این زمین را از زمان عثمانی تاکنون داشته‌اند. ناگهان عده‌ای از شهرک‌نشینان صهیونیستی از یک پاسگاه مرزی غیرقانونی از راه رسیده و سعی در ارعاب او داشته‌اند. آن‌ها کشاورز و افراد خانواده‌اش را با اسلحه دنبال کرده‌ و به سوی آنان شلیک کرده‌اند.

به گفته جابر و پسرعموهایش، شهرک‌نشینی که اسلحه در دست داشت با تهدید فلسطینیان، شعارهای ضداسلامی سر می‌داد.

وقتی تهدیدها بی‌فایده می‌ماند یکی از شهرک‌نشینان اسلحه‌اش را به سمت جابر گرفته و جابر در جواب او می‌گوید: حتی اگر به من شلیک هم بکنید من حاضر نیستم از جایم تکان بخورم!

به گفته جابر زمانی که او از پلیس اسرائیل کمک خواسته، نخستین سئوال افسر پلیس این بوده است که آیا هیچ فرد یهودی در میان گروه مورد حمله قرار گرفته  است یا خیر؟ و سرانجام بسیار دیر و بابی‌میلی در محل حادثه حاضر می‌شوند.

طبق آمار دفتر سازمان ملل در هماهنگی امور انسان دوستانه، از آغاز سال 2016 تاکنون شهرک‌نشینان صهیونیستی حداقل 60 حمله به فلسطینیان و املاک‌شان در بیت‌المقدس اشغالی و کرانه باختری انجام داده‌اند. آمار حملات صهیونیست‌های شهرک‌نشین در سال 2015 به فلسطینیان نیز 221 مورد بوده است. با این حال، عاملان خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی و اموال آن‌ها به ندرت تحت مجازات قرار می‌گیرند و پلیس اسرائیل بسیاری از پرونده‌های تحقیقاتی را بدون صدور کیفرخواست می‌بندد.

به گفته گروه حقوق بشر اسرائیلی یشدین، تنها 1.9% شکایات انجام شده توسط فلسطنیان علیه حملات شهرک‌نشینان صهیونیست منجر به محکومیت شده‌اند.

سازمان ملل روز پنج شنه گزارش داد که 9 حمله توسط شهرک‌نشینان صهیونیستی منجر به مجروح شدن فلسطینیان و آسیب زدن به اموال آنان در 12-18 جولای شده است که این آمار بالاترین حملات صهیونیست‌ها در یک حفته از آغاز سال 2016 بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha