پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عماد برغوثی دانشمند فلسطینی

حوزه/ نشریه علمی نیچر با انتشار نامه‌ای خواستار آزادی عماد برغوثی دانشمند فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد که از ۲۴ آوریل تاکنون در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از میدل ایست مانیتور، نشریه علمی نیچر با انتشار نامه‌ای خواستار آزادی عماد برغوثی دانشمند فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد که از 24 آوریل تاکنون بدون هیچ اتهام یا دادگاهی در بازداشت بسر می‌برد.

این نامه که توسط احمد عباس دانشمند فرانسوی و 14 دانشمند دیگر به امضاء رسیده است توضیح می‌دهد که چگونه برغوثی، متخصص فیزیک نجومی برجسته فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی، و برای دومین بار در کمتر از 18 ماه، بازداشت شده است.

نویسندگان این نامه همچنین علت بازداشت برغوثی را اینگونه توضیح دادند: «یک بار دیگر، ادعا شد که برغوثی با ارائه بیانیه‌هایی در فیس بوک و در تلویزیون با حمله نظامی اسرائیل و اشغال سرزمین‌های فلسطین مخالفت کرده است.»

در ژانویه 2015 نیز مجله نیچر نامه‌های اعتراض آمیز دانشمندان بین‌المللی را در پی بازداشت برغوثی بدون تفهیم اتهام منتشر کرده بود.

در پی بازداشت دوباره برغوثی فشارهای متعاقب بین‌المللی باعث شد که دادگاه نظامی اسرائیل با درخواست آزادی او موافقت به عمل آورد. اما این حکم عملی نشد و این دانشمند فلسطینی نه تنها آزاد نشد بلکه در عوض به موسسه امنیتی اسرائیلی شین بت منتقل شد تا مورد بازجویی‌های بیشتری قرار بگیرد.

به گفته مجله نیچر، برغوثی نظریه پرداز فیزیک فضایی پلاسما در دانشگاه القدس، یک دانشگاه فلسطینی در بیت المقدس می‌باشد. او درجه دکترای خود را از دانشگاه ایالتی یوتا در لوگان گرفته و پیش از نقل مکان به دانشگاه القدس در سال 2000، در اردن و عربستان سعودی مشغول به کار بوده است.

مجله نیچر که از سال ۱۸۶۹ میلادی تاکنون منتشر می‌شود یک نشریه هفتگی جامع است که در میان پرارزش‌ترین مجله‌های علمی جهان قرار دارد. این نشریه ارجاع داده شده‌ترین مجله علمی است. ضریب تأثیرگذاری این نشریه در سال ۲۰۱۳ با نمره ۴۲٫۳۵۱ در رده اول نشریات علمی جامع قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha