پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 388736
۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
انور عشقی و دوری گلد

حوزه / افشاگر دربار سعودی که با نام مستعار "مجتهد" در تویتر فعالیت می کند، ناگفته های سفر انور عشقی سرهنگ بازنشستۀ سعودی به اراضی اشغالی فلسطین را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، افشاگر دربار سعودی که با نام مستعار "مجتهد" در تویتر فعالیت می کند، ناگفته های سفر انور عشقی سرهنگ بازنشستۀ سعودی به اراضی اشغالی فلسطین را فاش کرد.

مجتهد، که صفحۀ او بر روی تویتر توسط مسئولان این پایگاه اجتماعی مسدود شده بود، روز شنبه، چند ساعت پس از بازیابی حساب کاربری خود، افشاگری علیه آل سعود را از سرگرفت و نوشت: سفر عشقی به "اسرائیل" (اراضی اشغالی فلسطین) به نمایندگی از دربار سعودی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: این سفر، که به دستور شاهزاده محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد) صورت گرفته است، به منظور جلب نظر "اسرائیل"، انجام گرفت تا اسرائیلی ها نزد آمریکا میانجی گری کنند که بن سلمان را بر محمد بن نایف (ولیعهد عربستان) ترجیح دهند.

مجتهد در ادامه افشاگری های خود نوشت: نکتۀ مهمی که در این مجال وجود دارد آن است که رابطه بن نایف با "اسرائیل" مهم تر و بیشتر است؛ بن نایف، رابطه ای ریشه دار و قدیمی، اما پشت پرده با "اسرائیل" دارد که هدف از آن، عادی سازی روابط با "اسرائیل" نیست، بلکه هماهنگی امنیتی است.

افشاگر سعودی سپس خاطر نشان کرد: اسرائیلی ها، خبیثند و با هر دو شاهزادۀ سعودی همراهی می کنند و آن ها را به سمت رقابت با یکدیگر سوق می دهند تا از یک سو، هماهنگی امنیتی گسترده ای با عربستان داشته باشند و از سوی دیگر، عادی سازی آشکاری در روابط با عربستان به دست بیاورند. اسرائیلی ها در این مجال، همواره وانمود می کنند روابطشان با هر یک از این دو شاهزاده، از آن دیگر، بیشتر است.

مجتهد همچنین فاش کرد که پیش از این، شماری از "احمق ها" فهرستی از سعودی ها تهیه کردند که با موساد در ارتباط هستند، اما به جای اینکه آسیبی به افراد آن فهرست برسد، احمق هایی که این فهرست را تهیه کرده بودند، مورد بازجویی قرار گرفتند.

گفتنی است که روزنامۀ صهیونیستی هاآرتس، روز جمعه فاش کرد که انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی که به عنوان حلقه اتصال رژیم صهیونیستی با عربستان شناخته می شود، برای دیدار با دوری گلد سرپرست وزارت خارجۀ رژیم صهیونیستی و یوآف مردخای مسئول هماهنگی امنیتی در کرانه باختری اشغالی، در رأس هیئتی عالیرتبه به قدس اشغالی سفر کرد و در هتل ملک داود با آن ها دیدار کرد.

پایگاه اجتماعی تویتر، صبح روز جمعه، برای دومین بار متوالی، حساب کاربری بسیار معروف "مجتهد" را به بهانۀ انتشار اخباری با محور بر هم زدن امنیت داخلی عربستان سعودی، مسدود کرده بود، اما این حساب، پس از چند ساعت دوباره بازگشایی شد و مجتهد ابراز امیدواری کرد که این حساب، فعالیت گذشته خود را بازیابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha