جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی فرانسه، تاکید کردند که باید برای مبارزه با تروریسم بیشتر تلاش کرد. همچنین در خطبه های نمازجمعه لبنان تاکید شد که طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید با شکست مواجه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان حادثه تروریستی فرانسه را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: مقاومت اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست و دستاوردهای زیادی را طی سال های اخیر بدست آوردند.

آیت الله نابلسی: اعضای مقاومت زیباترین الگوی استقامت و ازخودگذشتگی را ارائه دادند

آیت الله عفیف النابلسی در نماز جمعه صیدا تاکید کرد: صاحبان حق با قدرت ایمانشان به خداوند حتی اگر گروه کمی هم باشند پیروز خواهند شد.

وی اشاره کرد: اعضای مقاومت بهترین نمونه استقامت و از خودگذشتگی را ارائه دادند و به حق مردان خدا بودند که شجاعتی بی نظیر در دفاع از دین و ارزش ها و وطن نشان دادند.

خطیب نماز جمعه افزود: مقاومت توانست قدرت اسرائیل را در هم شکند و اسطوره ارتش شکست ناپذیر اسرائیل را نابود سازد. جنگ های صورت گرفته نشان داد که ارتش اسرائیل سست و پوشالی است و با خواری عقب نشینی می کند.

وی تاکید کرد: همبستگی ارتش و مقاومت نقش بسیار مثبتی در روند جنگ و خنثی سازی توطئه های دشمن دارد.

شیخ حبلی: تروریسم تنها پدیده ای است که کشورهای جهان را تهدید می کند

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت در خطبه نماز جمعه که در مسجد ابراهیم شهر صیدا، حادثه تروریستی شهر "نیس" فرانسه را که ده ها کشته و زخمی به جای گذاشت محکوم کرد و این اقدام تروریستی را دلیلی بر جهانگیر بودن تهدید تروریسم دانست.

وی گفت: این حادثه مؤکد این امر است که باید یک موضع جهانی برای مقابله با تروریسم که همچون سرطان در حال گسترش است گرفته شود.

شیخ حبلی  گفت:‌ تروریسم پدیده ای است که تمام کشورهای جهان را تهدید می کند و ارتش سوریه و عراق و لبنان و نیروهای مقاومت باید برای مقابله با آن پشتیبان و حامی یکدیگر باشند.

وی اشاره کرد: برخی از احزاب به جای فتنه انگیزی علیه مقاومت ، شایسته است از آن به خاطر نقشی که در جبهه سوریه دارد و مشارکتی که در ممانعت از ورود تروریسم به لبنان دارد، تشکر کنند.

واکنش نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان به حادثه فرانسه

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس شورای اسلامی شیعیان لبنان هم در خطبه نمازجمعه در بیروت حادثه تروریستی شهر "نیس" فرانسه را  محکوم و تاکید کرد: کشتار شهروندان بی گناه نشان می دهد که تروریسم یک آفت شیطانی است که هیچ منطقه و ملتی را تشخیص نمی دهد و همه را هدف قرار می دهد.

آیت الله قبلان خواستار تلاش بیشتر برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن به عنوان دشمن تمامی بشریت شد و این مصیبت را به رئیس جمهور و دولت و ملت فرانسه و خانواده قربانیان تسلیت گفت و از خداوند منّان برای مجروحین طلب شفای عاجل کرد.

سید فضل الله: طرح خاورمیانه جدید شکست خورد

حجت الاسلام سید علی فضل الله نیز در خطبه نماز جمعه گفت: دشمن خواست تا از طریق جنگ 33روزه انتقام شکست خود را در سال 2000 بگیرد و خود را برای خاورمیانه ای جدید که هیچ قدرتی توان مقابله با او را نداشته باشد، حاضر کند و پروژه های توسعه طلبانه خود را اجرایی کند، اما هیچ وقت نتوانست به اهداف خود دست یابد.

وی تاکید کرد: ارتش و مقاومت باقی ماند و ملت نیز از این دو حمایت کردند تا باعث نگرانی همیشگی دشمن شود و مانع تحقق اهدافش شود.

سید فضل الله اقدام جنایتکارانه ای که در فرانسه به وقوع پیوست و منجر به قربانی شدن ده ها نفر شد محکوم کرد و گفت: از این که برخی این اقدام را تروریسم اسلامی معرفی می کنند تأسف می خورم؛ چراکه تروریسم دین ندارد و این اسلام است که از همه بیشتر متضرر می شود و اولین قربانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha