سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خطبای عید قربان لبنان

حوزه/ خطبای عید قربان لبنان بر ضرورت تمسک به وحدت ملی برای مقابله با تهدیدات صهیونیستی و تکفیر تاکید کردند و افزودند: ما باید تفرقه انگیزی و تعصبات طایفه ای و مذهبی را کنار بگذاریم و مسئله فلسطین را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای عید قربان در لبنان بر ضرورت تمسک به وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز برای مقابله با تهدیدات صهیونیستی و تکفیر در لبنان و منطقه تاکید کردند و افزودند: ما باید تفرقه انگیزی و تعصبات طایفه ای و مذهبی را کنار بگذاریم و مسئله فلسطین را مورد توجه قرار دهیم.

شیخ محمد یزبک بر اهمیت همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی در مقابله با تکفیر تاکید کرد

شیخ مخمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله در نماز عید قربان در مسجد امام علی (ع) شهر بعلبک بر اهمیت همزیستی مسالمت آمیز و وحدت ملی تاکید کرد و بر قهرمانانی که در مرزها از کشور پاسداری می کنند و از وطن و اهل و دیار در مقابل تروریسم صهیونیستی و تکفیری دفاع می کنند، درود فرستاد.

شیخ احمد قبلان: باید وحدت ملی را حفظ کنیم

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری با پاسداشت خون هایی را که در راه دفاع از وطن ریخته شده ، بر ضرورت حفظ وحدت ملی و ایجاد قانون انتخاباتی نسبی که مانع تفرقه انگیزی و طائفه گری باشد تاکید کرد.

آیت الله نابلسی: حکومت عربستان به قربانیان منا اهانت کرده است

آیت الله عفیف النابلسی در خطبه نماز عید در شهر صیدا از انتشار تفکر گمراه و نادرست در منطقه ابراز تأسف کرد و با اشاره به فاجعه غم انگیز منا گفت: عربستان به قربانیان توهین کرده و با کشورهایی که خواستار تحقیق و جبران این حادثه شدند، با بد اخلاقی رفتار کرده است.

شیخ امین الکردی: رفتار افراطی ها هیچ تأثیری بر جوهره و پاکی اسلام نخواهد داشت

شیخ امین الکردی در خطبه نماز عید در مسجد خاتم الانبیاء بیروت تاکید کرد: اسلام دین نوع دوستی و محبت است نه دین درگیری، اختلافات و تنفر. اقدامات افراطیون و گروه های تفرقه افکن هیچ تاثیری در جوهره و پاکی اسلام نخواهد داشت و این دین، دین استقامت، اعتدال، تفکر، تمدن و انسانیت تمام عیار است.

شیخ القطان: عید قربان مناسبتی است برای تحکیم وحدت ملی و اسلامی

شیخ احمد القطان رئیس جمعیت "قولنا والعمل" در خطبه نماز عید تاکید کرد: عید قربان مناسبتی است برای تحکیم و تقویت وحدت ملی و اسلامی و ما در لبنان با و جود طوائف و مذاهب مختلف توانستیم در وحدت زندگی کنیم؛ چرا که دین اسلام نه حکم به تکفیر کسی می دهد و نه تشنه به خون کسی است.

وی در سخنان خود گفت: ما در این عید باید یادآور قضیه فلسطین باشیم و همیشه این مسئله را در کانون توجهات قرار دهیم. هرکس که می خواهد در راه خدا جهاد کند، اسلحه اش را به سمت صهیونیست ها شلیک کند.

شیخ حبلی: شادی و سرور ما در سایه وجود دشمنی که به مقدسات ما در فلسطین تجاوز می کند، کامل نمی شود

شیخ صهیب حبلی عید قربان را به مردم لبنان و تمامی مسلمانان تبریک گفت و تاکید کرد: با وجود دشمن صهیونیستی که به مقدسات ما در فلسطین اشغالی تجاوز می کند و گروهک های تروریستی که در کشورهای مسلمان فساد و فاجعه به بار می آورند و از دشمنان اسلام حمایت می کنند شادی و سرور ما کامل نمی شود.

وی افزود: این اسرائیل است که از حوادث سوریه و منطقه سود بزرگی می برد.

شیخ حبلی در خطبه نماز عید، جانفشانی و ایثار شهدا و مجروحین در دفاع از اوطان خود را یادآورد شد و برای ارواح حجاج شهید که در فاجعه منا سال گذشته جان باختند طلبت آمرزش و اشاره کرد: شادی حقیقی و بزرگ زمانی است که حرمین شریفین از دست متصدیان آن خارج شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha