چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت عید سعید قربان بیانیه ای صادر و به وحدت اسلامی، مبارزه با اندیشه تکفیری و رعایت دستور العمل های بهداشتی و حمایت از مقاومت دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت عید سعید قربان بیانیه ای صادر و به وحدت اسلامی، مبارزه با اندیشه تکفیری و رعایت دستور العمل های بهداشتی و حمایت از مقاومت دعوت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 ای لبنانی ها! عید قربان امسال زمانی آمد که ما کشور ما در وضعیت بسیار پیچیده و دشواری به سر می برد و نیازمند خروج از خود خواهی ها و منافع حزبی و گروهی و کوتاه آمدن در جهت منافع ملّی است.

متأسفانه امسال عاشقان بیت الله الحرام به خاطر شیوع ویروس کرونا نتوانستند در موسم حج حضور یابند. این ویروس باید انگیزه ای برای بازنگری در رفتار و اعمال و بازگشت به سوی خداوند متعال و آموزه های ادیان باشد تا بتوانیم با سختی ها مقابله کنیم. از خداوند عزّ  و جلّ مسئلت داریم که هرچه زود تر این بلا را از سر ما بردارد.

لبنان امروز در نتیجه سیاست های اقتصادی ناکارآمد و فساد گسترده و محاصره اقتصادی ظالمانه ایالات متحده آمریکا در شرایط سختی به سر می برد.

از مهم ترین معانی و مفاهیم عید قربان، آمادگی برای تقدیم ارزشمندترین چیزها در راه رسیدن به رضایت  الهی است، آنچنان که حضرت ابراهیم (ع) آماده ذبح فرزندش حضرت اسماعیل که بعد از مدت ها خداوند به او عطا فرمود، بود.

یکی از نمونه های برجسته جانفشانی که در سال های گذشته در لبنان درک کردیم، جانفشانی های مقاومت در راه آزادی وطن از لوث وجود اشغالگران صهیونیستی بود که صدها شهید و هزاران مجروح در این راه تقدیم کرد و اکنون در سالگرد یکی از این پیروزی ها، جنگ ۳۳ روزه هستیم.

از جانفشانی دیگر مقاومت، شکست پروژه تکفیری تروریستی بود که می خواست لبنان را با تمامی طایفه و مذاهب مورد هدف قرار دهد و آن را به زیر سلطه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی ببرد. این جانفشانی ها بر اهمیت معادله سه گانه "ارتش، ملت و مقاومت" در تحقق عزّت برای وطن تأکید دارد.

حمایت از وطن در چارچوب تمسک به مقاومت و سلاح آن است. باید برای باز پس گیری اراضی اشغالی تلاش کرده و در سرنگونی معامله قرن و پروژه های الحاق کرانه باختری و بازگشت تمامی فلسطین به آغوش امت عربی و اسلامی مشارکت کرد.  این هدف با طرح مسئله بی طرفی تحقق نمی یابد، بلکه با مقاومت به آزادی، عزت و کرامت می توان رسید.

بر اساس مفاهیم عید قربان به موارد زیر دعوت می کنیم:

اول: هر کس از هر طایفه و مذهبی که است به تعالیم آسمانی پایبند باشد؛ چراکه تمامی رسالت ها به محبت، الفت، تکامل و همبستگی دعوت کرده و از افراطی گری نهی نموده است.

دوم: تمسک به گزینه مقاومت به عنوان تنهاترین راه برای حفظ وطن و حمایت از آن در برابر طمع ورزی های رژیم صهیونیستی و تکمیل آزادی و باز پس گیری مزارع شبعا، تلال کفر شوبا. ما با بی طرفی مخالف هستیم؛ چرا که ما در قلب درگیری هستیم و وظیفه ما دفاع از خود است.

سوم: شهروندان را به رعایت توصیه ها و دستور العمل های دولت درخصوص مقابله با ویروس کرونا دعوت کرده و تأکید می کنیم: کوتاهی در رعایت این دستورالعمل ها شرعاً حرام است.

چهارم: به مخالفت با اندیشه افراطی و انحرافی و تمرکز بر راه گفتگو به عنوان تنها ترین راه برای رسیدن به نقاط مشترک دعوت می کنیم

پنجم: از علمای اسلامی می خواهیم مردم را به وحدت اسلامی و دوری از فتنه و تمسک به اهداف دین حنیف هدایت کنند.

ششم: علمای اسلامی را به مبارزه با اندیشه گمراه کننده تکفیری و بیان حقیقت دین اسلامی به عنوان دینی که به محبت و دوستی تشویق می کند، دعوت می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha