جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد: تحریم های ظالمانه ای که ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده، هرگز نخواهد توانست ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، بلکه بر تمسک آن به حقوق خود و حمایت از ملتش خواهد افزود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اشاره کرد: امسال زمانی به استقبال ماه رمضان می رویم که جهان از یک اپیدمی بزرگ که تمامی جوامع را فرا گرفته و فرقی میان کشور های مستضعف و مستکبر قائل نیست، رنج می برد و انسان به خاطر ترس از سرنوشتش به خداوند متعال پناه می برد تا او و خانواده اش را از این بحران نجات دهد.

روز ماه رمضان بر امت واجب شد تا ثروتمند درد گرسنگی فقیر را احساس کند

این تجمع تصریح کرد: روز ماه رمضان بر امت واجب شد تا ثروتمند درد گرسنگی فقیر را احساس کند و به کمک او بشتابد. ثروتمندان به غیر از متدینین در سال های گذشته به این مسئله توجهی نداشتند، امّا امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا همگی به کمک روی آوردند. آیا باید ویروس می آمد تا به سوی خدا بازگردیم و به فکر مستضعفین بیفتیم و دست یاری به سوی آنان دراز کنیم؟

تحریم های آمریکا، ایران را به پای میز مذاکره نخواهد کشاند

علمای لبنان تأکید کردند: تحریم های ظالمانه ای که دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده، هرگز نخواهد توانست آن را به پای میز مذاکره بکشاند، بلکه بر تمسک آن به  حقوق خود و  حمایت ملت آن خواهد افزود و هرگز ایران از حمایت از مسئله فلسطین و محور مقاومت دست برخواهد داشت، این بخشی از اعتقادات ماست و سیاست مبتنی بر منافع نیست.

این تجمع ملت این کشور را به همبستگی و کنار گذاشتن اختلافات و انجام اقدامات اصلاح گرانه در جهت نابودی فساد دعوت کردند و بر حمایت از مقاومت به عنوان تنها گزینه برای باز پس گیری اراضی اشغالی در تلال کفرشوبا و مزارع شبعا و بخش شمالی روستای الغجر تأکید نمودند تا دشمن صهیونیستی به فکر تجاوز به ثروت های نفتی نیافتد.

تنها با گزینه مقاومت، ارتش و ملت می توان از لبنان در مقابل توطئه دشمن حمایت کرد

تجمع علما ادامه داد: تنها با وحدت ملّی و اعتماد به گزینه موفق و سه گانه ارتش، ملت و مقاومت می توان از کشور در برابر توطئه های صهیونیستی حمایت کرد و این کار تنها با تحکیم جبهه داخلی و دوری از کشمکش های سیاسی و حزبی امکان پذیر است.

تجمع علما بر اهمیت التزام ملت به اقدامات دولت در مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و از تلاش های افراد و جمعیت های مدنی در کمک به فقرا و نیازمندان قدردانی نمود.

فلسطین باید به مرکز توجهات بازگردد

علمای لبنان خواستار بازگشت فلسطین به مرکز توجه و قرار گرفتن در اولویت ملت ها و سازمان ها شدند و معامله قرن را مسئله ای خطرناک برای مسئله فلسطین دانستند که ایالات متحده آمریکا از طریق آن می خواهد مسئله فلسطین را حذف کند، لذا امت باید برای شکست این معامله تلاش کرده و از محور مقاومت در جنگ علیه تروریسم و تلاش آن برای آزادی فلسطین حمایت کند.

تجمع علمای مسلمان به قهرمانان مقاومت در فلسطین درود فرستاد و آنان را به افزایش مقاومت تا رسیدن به هدف والای خود که همان آزادی فلسطین است دعوت کرد و گفت: تا زمان آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، باید اسرای اسرائیل آزاد نشوند.

سوریه و محور مقاومت منتظر راه حل سیاسی نباشند

این تجمع، دولت سوریه و محور مقاومت را به تصمیم قاطع و حرکت به سوی آزادی اراضی که همچنان تحت تصرف گروهک های تکفیری مرتبط با دستگاه های بین المللی و منطقه ای است به ویژه در ادلب و حومه آن دعوت کرد و گفت: نباید منتظر راه حل سیاسی باشند، چرا که شکست این راه حل ثابت شده و مشخص است که ترکیه در التزام به آن جدّی نیست، بلکه به کارشکنی ادامه می هد و ملت های آن منطقه دیگر تحمل آزار و اذیت ها و جنایت های گروهک های تکفیری را ندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    محمد صرفی در روزنامه کیهان نوشت: طرفداران مذاکره با آمریکا عوام‌فریبند.