سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسن خلیلی کاردار سفارت ایران در لبنان

حوزه/ حسن خلیلی کاردار ایران با تجمع علمای مسلمان دیدار و در خصوص اوضاع لبنان و منطقه به ویژه شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن در ترسیم سیاست های جدید منطقه بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن خلیلی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران با تجمع علمای مسلمان دیدار کرد و مورد استقبال شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره این تجمع و اعضای آن قرار گرفت و در خصوص اوضاع لبنان و منطقه به ویژه شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن در ترسیم سیاست های جدید منطقه بحث و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، شیخ عبد الله تصدی منصب جدید را به خلیلی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در مأموریت خود در تحقق منافع لبنان و ایران موفق باشد.

شیخ عبد الله از حمایت دائمی جمهوری اسلامی ایران از ملت لبنان تشکر و قدردانی کرد و گفت: ما در ایام عید مقاومت و آزاد سازی جنوب لبنان به سر می بریم و حمایت و پشتبانی بزرگ ایران از مقاومت را فراموش نمی کنیم و این کمک را دلیل اصلی پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی می دانیم.

وی همچنین از کمک های پزشکی ایران به لبنان در مقابله با ویروس کرونا، آن هم در زمانی که ایران درگیر این ویروس بود و در محاصره ظالمانه اقتصادی قرار داشت، تشکر و قدردانی کرد و افزود: این تحریم های ظالمانه حتی به لوازم پزشکی مقابله با کرونا هم رسید.

عضو تجمع علمای مسلمان، کمک های ایران را نشان ایثار و از خود گذشتگی رهبری و ملت ایران دانست که دیگران را بر خود مقدم می دارند.

حسن خلیلی کاردار سفارت ایران نیز بر عمق روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان تأکید کرد و گفت: سفارت ایران برای تحکیم و تقویت این روابط تلاش می کند و ملت لبنان را برادر خود می داند که در اهدافی مثل آزادی، عزّت، کرامت و استقلال مشترک هستند.

وی ادامه داد: ما همگی از طریق حمایت از مقاومت فلسطین برای رسیدن به آزادی کامل آن از لوث وجود اشغالگران اسرائیلی تلاش می کنیم.

خلیلی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به سوی تمامی کشور های مستضعف دست یاری دراز می کند و در این راه هرگز از تهدید های آمریکا نمی ترسد، گفت: آخرین این کمک ها، ارسال نفتکش به ونزوئلا بود که علی رغم تهدید آمریکا به بمباران آن، ارسال شد.

وی افزود: ایران این اقدام را انجام داد تا به جهان ثابت کند که آمریکا آن کشوری نیست که قدرتمندان از آن می ترسند، بلکه این کشور از طریق تبلیغات خود را قدرتمند نشان می دهد، امّا در واقع ضعیف تر است آن است که در برابر امتی بایستد که تصمیم خود را برای مقابله و گرفتن حقوق خود با تکیه بر قدرت حق در مقابله با ضعف باطل گرفته است.

 کاردار سفارت ایران روابط لبنان و ایران را، رابطه ای راهبردی خواند و گفت: ایران هر ساعت که لبنان نیاز داشته باشد، آماده کمک رسانی است.

خلیلی در پایان از تلاش های تجمع علمای مسلمان برای گسترش وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت تشکر کرد.

خلیلی با شیخ احمد قبلان دیدار کرد

حسن خلیلی کاردار سفارت ایران در لبنان همچنین با شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز دیدار کرد و عید فطر را تبریک گفت.

دو طرف در خصوص اوضاع داخلی و شرایط سختی که لبنانی ها با آن درگیر هستند و راه های همکاری میان دو کشور دوست بحث و گفتگو کردند.

شیخ قبلان از نقش مهم و برجسته جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و آن را به تلاش بیشتر در جهت تحقق همبستگی عمومی اسلامی و تقویت وحدت در مقابله با بحران هایی که منطقه را هدف قرار داده، دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha