سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیخ احمد قبلان

حوزه/ حمد حسن گفت: از مقاومت لبنان درس می‌گیریم که چگونه با چالش‌های پیش روی لبنان از جمله ویروس کرونا مبارزه کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه امروز سه شنبه دکتر حمد حسن وزیر بهداشت لبنان با شیخ احمد قبلان مفتی برجسته دارالافتاء شیعی لبنان دیدار و درباره شیوع بیماری کرونا با وی گفتگو و بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری و حفظ جان مردم و محدود ساختن شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

شیخ قبلان در این دیدار از تلاش ها و اقدامات وزارت بهداشت و کارکنان بیمارستان ها و کادر پزشکی و پرستاران قدردانی کرد و گفت: ما از خدمات آنها آگاهیم و قدردان همه آنها هستیم، زیرا آنها در برابر این بیماری سخت واگیردار در کنار مردم ایستادند.

وی افزود: از سوی دیگر مردم باید به دستورات بهداشتی مسئولان کشور پایبند باشند و از سهل انگاری در این زمینه پرهیز کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، زیرا این یک واجب شرعی و اخلاقی و ملی است که همه باید به آن پایبند باشند.

وزیر بهداشت لبنان پس از این دیدار گفت: امروز در جریان دیدار با شخصیت های دینی و روحانی با شیخ احمد قبلان مفتی ممتاز جعفری دیدار کردم و از ضمن حصول اطمینان از سلامتی آیت الله قبلان درباره موضوع ها و چالش های مختلف پیش روی لبنان سخن به میان آمد به ویژه در این روزها که با مناسبت عید فطر و عید پیروزی و آزادی لبنان نیز همراه است؛ چراکه همراهی این اعیاد برای ما مایه آرامش و بشارت است.

وی افزود: در این دیدار متوجه شدیم که شیخ قبلان بر اجرای تمام دستورات و توصیه های بهداشتی مسئولان کشور پافشاری دارد و ما نیز به این خاطر از نقش شخصیت های دینی و روحانی به خاطر توصیه هایی که در مورد مراسم‌های ماه رمضان به مردم داشتند تشکر کردیم، زیرا این همراهی به وزارت بهداشت در کنترل بیماری کرونا کمک کرد و البته برخی تخلفات نیز در برخی مناطق صورت گرفت، اما در نهایت ما در حال کنترل شیوع ویروس هستیم و جامعه نیز باید به توصیه‌ها و دستورات مسئولان بهداشتی و شخصیت های دینی توجه کنند.

حمد حسن در پایان با اشاره به سالروز جشن پیروزی و آزادی لبنان، تاکید کرد این پیروزی به برکت بازوان مردم لبنان و مقاومت آنها حاصل شد و این روز به عنوان ایستگاه و نقطه ای درخشان و نورانی در تاریخ لبنان است که از این مقاومت درس می گیریم که اکنون نیز چگونه با چالش های پیش روی لبنان مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این چالش ها همین شیوع ویروس کرونا است که لبنان با توان سیاسی و دولتی و اجتماعی و معنوی خود ثابت کرد که شایستگی رویارویی با این چالش را دارد و همه برای خدمت به همدیگر و لبنان دست به دست هم دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha