جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان

حوزه/ حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ، اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام "جبران باسیل" رئیس جریان آزاد ملّی لبنان در لیست سیاه را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز لبنان اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام "جبران باسیل" رئیس جریان آزاد ملّی لبنان در لیست سیاه را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه این وزارت آمریکایی در جهت منافع صهیونیستی قدم بر می دارد، گفت: این وزارت پیشتر علی حسن خلیل و یوسف فنیانوس از وزیران طرفدار مقاومت و همچنین رهبران مقاومت را در لیست سیاه قرار داده بود.

حجت الاسلام قبلان با اشاره به اینکه آمریکا در لبنان مانند دیوی است که به دنبال ضربه زدن و انتقام جویی است، تأکید کرد: هر کس که واشنگتن در لیست سیاه قرار می دهد، یکی از ارکان وطن و شخصیتی است که از فروش لبنان یا معامله و دلّالی با محاسبات سیاسی و ملّی خود امتناع ورزیده است.

مفتی جعفری لبنان ادامه داد: این مسئله به شدّت ما را به تسریع در تشکیل یک دولت نجات بخش لبنانی دعوت می کند که بر ارکان داخلی و اولویت ملّی خود مطابق با اصلاحات ریشه ای و حضور گسترده در عرصه عمل تکیه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: قرار گرفتن هر شخصیت ملّی در لیست سیاه و محاسبات انتقام جویانه از سوی واشنگتن، مدال عزّت و افتخار و فشار جدیدی برای برخاستن لبنان است.

جبران باسیل از حامیان حزب الله و داماد میشل عون رئیس جمهور لبنان است.

شایان ذکر است که حزب الله در واکنش به تحریم جبران باسیل از سوی آمریکا، آن را محکوم کرد و این اقدام را دخالت آشکار در امور لبنان  و تلاش برای تحمیل سیاست های آمریکا دانست.

همچنین میشل عون رئیس جمهور لبنان در واکنش به این اقدام آمریکا، گفت: از آمریکا اسناد و شواهدی که به موجب آن جبران باسیل را مورد تحریم قرار داده است را مطالبه می کنیم و مستقیماً این پرونده را پیگیری خواهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha