پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان

حوزه/ شیخ احمد قبلان با بیان اینکه لبنان قابل فروش نیست، گفت: برخی باید این حقیقت را درک کنند که ما شیعیان بیشترین جمعیت این کشور را تشکیل می دهیم، بلکه ما قشر تاریخی لبنان و شریک اول و اساسی آن به شمار می رویم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در سخنانی با بیان اینکه لبنان قابل فروش نیست، گفت: برخی باید این حقیقت را درک کنند که ما شیعیان بیشترین قشر این کشور را تشکیل می دهیم، بلکه ما قشر تاریخی لبنان و شریک اول و اساسی در تمام آنچه در این کشور رخ می دهد، به شمار می رویم و از زمان دولت عثمانی و قیمومیت فرانسه در روز های سخت و آسایش آن شریک بودیم و در اکثریت باقی ماندیم.

وی افزود: ما شیعیان در مبارزه، نبرد و پایداری در اکثریت بوده و بلکه ما از جمله کسانی هستیم که کشور را آزاد کرده و ضامن استقلال، حاکمیت و موجودیت آن هستیم و بزرگترین اشغالگری بین المللی صهیونیستی را شکست داده و آن را بیرون راندیم و سپس هجمه بزرگترین گروه تفکیری بین المللی آمریکایی را شکست دادیم. ما هیچگونه رشوه، تهدید، معامله یا دیداری که عنوان آن فروش کشور یا تقدیم هدیه سیاسی تحت هر اسمی که باشد را نپذیرفته، نمی‌پذیریم و هرگز نخواهیم پذیرفت.

مفتی جعفری ممتاز تصریح کرد: علما و شهدای ما در طی قرن های گذشته بزرگترین دلیل بر جانفشانی ما در راه این کشور است، به همین خاطر ما حاضریم از سنگ، نان در بیاوریم و هرگز معامله فروش کشور را نخواهیم پذیرفت و برخی باید بدانند که دیگر از این خبر ها نیست.

شیخ قبلان با اشاره به اینکه تنها حقیقتی که به آن ایمان داریم این  است که لبنان متعلق به اهالی، مردم و تمامی اقشار آن است و آنها خانواده یک وطن واحد هستند، گفت: کشور مقاومت نمی پذیرد که لبنان طعمه صهیونیست ها یا آمریکایی ها یا وابستگان آنها باشد و اهل بصیرت از رنگ های پرچم لبنان آگاه ترند.

روحانی شیعه لبنان بیان داشت: طی صد سال گذشته هیچ بهداشتی برای لبنان و لبنانی هایی که برای لبنان آرزوی وطن، حکومت و شهروند را داشتند، وجود نداشت و هیچ زمانی شورای امنیت و سازمان ملل متحد سودی برای ما نداشت، به ویژه زمانیکه در برابر چشمان آنها و چشمان شما می  جنگیدیم. ما تنها زیر خیمه و چادر وطن خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha