پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
4

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مسؤول جنایت هایی است که در حق ملت ما روا می‌شود؛ چرا که وی تحت فشارهای آمریکا و تعریف و تمجید های اسراییل فرقی میان قربانی و جلاد نمی بیند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ادامه حمایت های مردم و شخصیت های لبنانی از مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین در غزه و ثبت قهرمانی آنها در برابر جبروت پوشالی صهیونیست ها، مردم و شخصیت های لبنان خواستار توقف حملات صهیونیستی به غزه و محاکمه سران این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی شدند.

در این زمینه شمار زیادی از اهالی مساجد صیدا با دعوت مقاومت اسلامی حماس و برای اعلام همبستگی با مردم غزه متحصن شدند. در این تحصن مشیر المصری از نمایندگان پارلمان لبنان از اهالی صیدا به خاطر ایستادگی در کنار مقاومت و حمایت از آن تقدیر و تشکر نمود.

در این تحصن پس از خوشامدگویی استاد کیلانی مسؤول تبلیغات حماس در صیدا، شیخ مدرار الحبال مفتی صور و حومه آن سخنرانی کرد و به مقاومت فلسطین و گردان های عزالدین القسام به خاطر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

حماس: مقاومت ادامه دارد

علی برکة نماینده جنبش حماس نیز در سخنان خود تاکید کرد که مقاومت تا تحقق کامل شرایط ما برای آتش بس ادامه دارد.

پس از این تحصن، جمعیت شرکت کننده در یک راهپیمایی عظیم با هدف حمایت از مقاومت غزه شرکت کردند که شمار زیادی از اهالی صیدا و اردوگاه های اطراف در آن شرکت داشتند.

اتحادیه جوانان فلسطینی نیز با تجمعی اعتراض آمیز در مقابل مقرّ سازمان ملل متحد در بیروت اعتراض خود را به سکوت بین المللی در برابر جنایت های غزه اعلام کرد.

بان کی مون فرقی میان قربانی و جلاد نمی بیند

رییس این اتحادیه در این تجمع اعلام کرد که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد مسؤول جنایت هایی است که در حق ملت ما روا میشود؛ چرا که وی تحت فشارهای آمریکا و تعریف و تمجید های اسراییل فرقی میان قربانی و جلاد نمی بیند. وی تاکید کرد که خون های ریخته شده در غزه خون هایی پربها است و ما چیزی جز پیروزی ملت و مقاومت خود را در مقابل آن نخواهیم پذیرفت.

نقض آشکار عرف و قوانین بین الملل

از سوی دیگر فتحی کلیب عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین که به نمایندگی از مقاومت فلسطین سخن میگفت در سخنان خود تاکید کرد که جنایت ها و قتل عام شجاعیه جنایتی جنگی است که تمام خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و نقض آشکار عرف و قوانین بین الملل و پیمان های بین المللی است.

وئام وهاب رییس حزب التوحید العربی نیز در این تجمع گفت: ایستادگی مردم غزه بار دیگر تاکید می کند که اسراییل رژیمی ناتوان است که نمی تواند به اهداف نظامی و امنیتی و سیاسی خود در برابر مقاومت فلسطین دست یابد و از این رو به کشتار مردم بی گناه روی می آورد.

فلسطین! تنها نیستی

از سوی دیگر عمرو زین دبیر کل اتحادیه حامیان عرب از اقدام رسانه های لبنانی در تهیه مجله ای خبری با نام (فلسطین تنها نیستی) تقدیر نمود. وی اظهار امیدواری کرد این همبستگی لبنان با مردم فلسطین ادامه داشته باشد و سایر رسانه های جهان عرب نیز از این اقدامات پیروی کنند.

دکتر فوزی زیدان رییس اتحادیه جمعیت های خانوادگی بیروت نیز روز گذشته در سخنانی درباره غزه گفت: از بیروت شهید پرور که سال ها برای فلسطین خون داده و اشک ریخته به قهرمانان غزه به خاطر این همه بزرگی و شجاعت تبریک میگوییم و در برابر شهدای بزرگ غزه سر تعظیم فرود می آوریم و  ایستادگی و صبر زنان و کودکان غزه را به آنها تبریک میگوییم.

دکتر عبدالمجید الرافعی رییس حزب طلیعة لبنان العربی الاشتراکی نیز در سخنان خود از کشورهای عربی و بین الملل خواست موضعی در شان بزرگی و اهمیت جنایت های ضد بشری غزه اتخاذ کنند.

بازدید تجمع علمای لبنان از دفتر رهبریِ حماس

از سوی دیگر گروهی از تجمع علمای مسلمان از دفتر رهبری حماس بازدید کردند که ابوعماد الرفاعی نماینده حماس در لبنان ضمن استقبال از این گروه آنها را در جریان آخرین تحولات میدانی غزه قرار داد.

در این دیدار شیخ حسان عبدالله رییس هیات مدیره تجمع علمای مسلمان گفت: این تجمع بخشی از معرکه غزه است.

رفاعی نیز در سخنان خود تاکید کرد که غزه همچنان پایدار است و به همه اطمینان میدهم که به اذن خدا پیروز خواهد شد.

آیت الله قبلان: کشتار ملت فلسطین، جنایت سازمن یافته است

آیت الله قبلان نایب رییس مجلس اسلامی شیعی لبنان هم در بیانیه ای آواره کردن مسیحیان موصل را محکوم کرد و گفت این اقدام وحشیانه ما را به یاد قانون جنگل می اندازد که غریزه و شهوت و نقض حرمت ها بر آن حاکم است. وی اقدامات تکفیری های عراق در کشتار و ترور مردم را در خدمت صهیونیست ها و هماهنگ با جنایت های آنها در غزه دانست.

وی تاکید کرد که آواره کردن مسیحیان و کشتار ملت فلسطین جنایت هایی سازمان یافته علیه شهروندان بی دفاع و بی گناه است که صاحبان این سرزمین ها هستند و سکوت در برابر این جنایت ها به هیچ وجه جایز نیست، زیرا کسی که در برابر پایمال شدن حق سکوت کند شیطانی لال است. ایشان تاکید کرد که در این زمینه باید اهالی تمام ادیان الهی و آسمانی تمام اشکال ترور را محکوم کنند.

شیخ قبلان نهادهای جامعه بین الملل را مسؤول حفظ جان افراد بی گناه و حفظ کرامت و دارایی آنها دانست و تاکید کرد کشورها و ملت ها باید اقدامی جدی برای نجات مردم فلسطین و موصل از چنگال جنایت هیا پی در پی انجام دهند و آنها را از این همه قتل و سرکوب و کشتار دسته جمعی و آوارگی و از دست جنایت های مشترک صهیونیست ها و تکفیری ها در اهانت به انسانیت نجات دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha