پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جبران باسیل رئیس "جریان آزاد ملّی" لبنان

حوزه/ رئیس "جریان آزاد ملّی" لبنان گفت: توافق ما با حزب الله لبنان، ما را در مقابله با رژیم اسرائیل و جلوگیری داعش از اشغال لبنان و جلوگیری از جنگ داخلی یاری کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جبران باسیل رئیس "جریان آزاد ملّی" لبنان در مصاحبه با آناتولی گفت: توافق ما با حزب الله لبنان، ما را در مقابله با رژیم اسرائیل و جلوگیری گروهک‌های تروریستی داعش از اشغال لبنان و جلوگیری از جنگ داخلی یاری کرد.

وی با بیان اینکه با حزب الله در خصوص امور داخلی اختلاف داریم، افزود: اگر این امور حل و فصل شود، براساس آن موضوع ائتلاف‌های انتخاباتی مشخص می‌شود.

جبران باسیل اشاره کرد: ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس دشمنی نداریم و به دنبال بهترین روابط با این کشورها هستیم، امّا این مسئله نباید مانع برقراری روابط با کشورهای دیگر از جمله ایران و ترکیه شود.

رئیس "جریان آزاد ملّی" با بیان اینکه بازگشت حزب الله و جنبش امل به دولت، امری حتمی است، گفت: تحریم توجیه پذیر نبود.

وی در خصوص روابط با حزب "نیروهای لبنانی" به ریاست "سمیر جعجع"، گفت: حزب نیروهای لبنانی گفتگو با جریان آزاد ملّی را نمی‌پذیرد؛ چراکه گمان می‌کند این فرصت را دارد که رویای تاریخی خود را در شکستن جریان ملّی آزاد و پایان دادن به آن، تحقق بخشد، امّا این مسئله، توهم آمیز است و هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

جبران باسیل در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر گفتگویی میان جریان آزاد ملّی و حزب نیروهای لبنانی وجود ندارد، افزود: گفتگو با حزب نیروهای لبنان به نفع ملت و کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha