جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم سالگرد شیخ عبد الناصر جبری لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمین لبنانی مراسمی را به مناسبت اولین سالگرد رحلت شیخ عبد الناصر جبری رئیس سابق جبش امت لبنان با حضور شیخ فاضل سلیم نماینده شیخ نعیم حسن رهبر طایفه دروزی ها و شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  تجمع علمای مسلمین لبنانی مراسمی را به مناسبت اولین سالگرد رحلت شیخ عبد الناصر جبری رئیس سابق جبش امت لبنان برگزار کرد که در آن شیخ فاضل سلیم نماینده شیخ نعیم حسن رهبر طایفه دروزی ها، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله، مرتضایی نماینده سفیر ایران، امجد قاسم نماینده سفارت عراق، سرگرد حید قبیسی نماینده سرتیپ عباس ابراهیم نماینده فرمانده کل نیرو های امنیتی، نمایندگانی از سفارت فلسطین و اندونزی و مجمع تقریب مذاهب، ابراهیم فرحات مدیر شبکه المنار و تعدادی از نمایندگان جناح های فلسطینی و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و امنیتی حضور یافتند.

شیخ جبری: فلسطین همچنان مسئله اصلی ماست

شیخ عبد الله جبری فرزند مرحوم شیخ عبد الناصر جبری در این مراسم خطاب به مرحوم گفت: یک سال است که از نبود تو می گذرد و ما در جای جای مؤسساتی که او تو را تأسیس کرده است به دنبال تو می گردیم و طلاب و دوست داران تو همچنان بر پیمان خود هستند و فلسطین مسئله اصلی ماست و هیچ کاری ما، آزادی آن را از یاد ما نبرده است و آن ها یقین دارند که آزادی تنها از طریق وحدت امت حاصل می شود.

شیخ حسان عبد الله

شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت اجرایی تجمع علمای مسلمین طی سخنانی با عنوان"رحلت به معنی نبودن نیست" گفت: تو امروز از جایگاه خود می بینی که قدس مورد غارت امت ها قرار گرفته و اعراب مشغول کشتار کودکان در یمن هستند و شاید تو الان برای اولین بار بسیار خشمگین می شوی و ای کاش تو شعله شرف را در آن ها بر افروزی.

شیخ قاسم: جمهوری اسلامی به رهبری ولی فقیه به جایگاه بزرگی در منطقه رسید

شیخ نعیم قاسم در سخنانی گفت: ما امروز در سالگرد انقلاب اسلامی ایران قرار داریم؛ انقلابی که یک حکومت اسلامی منحصر به فردی بوجود آورد و جمهوری اسلامی گام های بزرگ را از شرق تا غرب برداشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی به رهبری ولی فقیه توانست جایگاه بزرگی در منطقه و جهان به دست آورد، به گونه ای که کشور های بزرگ مجبور می شوند که در کنار آن بنشینند و در خصوص مسائل آینده بحث و بررسی کنند.

شیخ قاسم اشاره کرد: جمهوری اسلامی در کل تاریخ خود، بخشید و چیزی نگرفت و از ضعف به مرحله قدرت رسید و از قالب اسرائیلی به قالب اسلامی پایدار و از پیروی به استقلال و از تسلیم به مقابله و از عصر اسرائیلی به عصر مجاهدین رسید و این دستاورد های بزرگ تنها برای ایران نبود بلکه تمامی منطقه را در بر گرفت.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: یکی از برکت های جمهوری اسلامی این بود شعله مقاومت را در مقابله با اسرائیل برافروخت و پیروزی های بزرگی در لبنان و فلسطین به دست آورد و به دنبال آن در سوریه و عراق و تمامی مکان هایی که ایران در آن از مقاومین و صاحبان حق حمایت کرده، پیروزی حاصل شد.

وی ادامه داد: به ایران تجاوز شد اما ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرد و برخی بار ها تلاش کردند که نظام ایران را سرنگون کنند اما ایران در هیچ کشوری دخالت نکرد. ایران کمک کرد اما از کسی کمک نخواست و به سوی کشور های حاشیه خلیج فارس دست دراز کرد امّا آن ها رد کردند؛ چرا که آن ها معتقدند اگر ایران با آن پیمان نامه امضا کند یا صلح کند، به سرعت در دل ملت هایشان خود را جای می دهد.

شیخ قاسم تصریح کرد: به مصلحت کشور های حاشیه خلیج فارسی است که با ایران به توافق برسند و به صلاحشان نیست که با اسرائیل توافق کنند، اسرائیل و آمریکا به پیمان خود وفادار نیستند و تمامی پیمان نامه هایی که آمریکا با تعدادی از کشور ها امضا کرده به  آن پایبند نبوده است و اکنون مانع رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha