پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران و شیخ نعیم حسن

حوزه/ محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهور اسلامی ایران در لبنان با شیخ نعیم حسن رهبر طایفه دروزی های این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد جلال فیروزنیا سفیر جمهور اسلامی ایران با شیخ نعیم حسن رهبر طایفه دروزی های لبنان دیدار و پیرامون اوضاع عمومی لبنان و موضع ایران در خصوص آن به ویژه وحدت اسلامی و مسائل اقتصادی، اجتماعی و معیشتی بحث و گفتگو کرد.

محمد جلال فیروزنیا بر احترام و قدردانی از رهبر طایفه دروزی ها و رهبران سیاسی این طایفه و اهمیت وحدت اسلامی در شرایطی که منطقه در آن به سر می برد و نیازمند تصمیماتی علیه محاصره آن دارد، تأکید کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده حمایت از موضع گیری لبنان و تلاش های آن برای عبور از بحران های اقتصادی، اجتماعی و معیشتی است و ما این موضع گیری را در دیدار با تمامی رهبران معنوی و سیاسی بیان کردیم.

شیخ حسن نعیم رهبر دروزی های لبنان هم بر اهمیت وحدت اسلامی و مسیحی برای تحکیم راه های گفتگو و همبستگی به ویژه میان مسئولین و رهبران تأکید کرد و آن را موجب تحکیم کشور دانست.

وی اشاره کرد: رایزنی و گفتگوی پیوسته در شرایط کنونی میان تمامی دوستان بر پایه وحدت ملّی مطلوب است و باید برای کاهش شدت تنش ها، موضع گیر ها و واکنش های سریعی انجام گیرد تا موجب وحدت صف و کلمه شود.

همچنین گروهی از جنبش حماس به ریاست احمد الهادی با شیخ نعیم حسن دیدار کرد.

این هیئت از موضع گیری های شیخ حسن در حمایت از مسئله فلسطین و در اولویت قرار دادن فلسطین در شرایط کنونی، به ویژه در سایه تهدیدهای پیوسته رژیم اسرائیل علیه قدس و طمع ورزی آن در تسلط بر کرانه باختری و ایستادگی و  حمایت از نیرو ها و گروه های فلسطینی در مقابله با خطرهای روز افزودن صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد.

شیخ حسن نیز به تمامی فرزندان پایدار و مقاوم فلسطین که در برابر خودکامگی اسرائیل می ایستند، درود فرستاد و وحدت میان نیرو های فلسطین که موجب تقویت مقاومت آنان در زمینه های مختلف می شود را تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha