دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، تاکیدکردند حکومت بحرین باید دست از رفتار خشونت آمیز و سرکوب کردن ملت بحرین و علمای شیعه بردارد و با مخالفان وارد گفتگو شود. هم چنین اشاره کردند که حکومت های جهان و در رأس آن ها آمریکا و انگلیس به متجاوزین سعودی کمک تسلیحاتی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان اوضاع بحرین و یمن را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: مراجع دینی باید جلسات هم اندیشی برای خاموش ساختن فتنه های مذهبی که در مناطق جدید در حال شعله ور شدن است، برگزار کنند.

عبد الامیر قبلان: مردم لبنان باید با حفظ وحدت خود با تهدیدات موجو مقابله کنند

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: روحانیون دینی نقش نجات بخشی را در خاموش ساختن فتنه ها و برقراری رشته اتصال ببن مذاهب و قدرت های اسلامی داشتند، به ویژه که این روزها منطقه عربی و اسلامی شاهد کشتار و خونریزی فرقه ای هستیم که عواقب آن بسیار وخیم است و مراجع دینی باید جلسات هم اندیشی برای خاموش ساختن فتنه های مذهبی که در مناطق جدید در حال شعله ور شدن است، برگزار کنند.

وی اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین را محکوم کرد و گفت این اقدامات عواقب بسیار وخیمی در بر دارد چرا که این پروژه هدف اش راه اندازی فتنه جدید و وارد کردن بحرین در گردابی از مشکلات و نابسامانی هاست. ما از مقامات بحرینی می خواهیم حصر روستا ها، محله ها و مساجد را بشکند و دست از رفتار خشونت آمیز و سرکوب کردن ملت بحرین و علمای شیعه بردارد. لذا از حکومت بحرین می خواهیم تصمیمات جنایتکارانه خود عقب نشینی کند و به ملت خود احترام بگذارد، اسرا را از زندان آزاد کند و با مخالفان بحرینی که ثابت کردند که دارای حکمت اند و آگاهانه رفتار می کنند و برای حاکمیت  و ثبات بحرین تلاش می کنند و برای رسید به حقوق قانونی خود حرکت های مسالمت آمیز راه می اندازند، وارد گفتگو شود.

شیخ حبلی نسبت به تلاش های اسرائیل برای تجاوز به مسجد اقصی هشدار داد

شیخ صهیب حبلی به اسرای فلسطینی زندانی در زندان های ارتش اسرائیل به ویژه " بلال کاید" و سایر اسرایی که با شکم های خالی مقاومت می کنند به حدی که مقامات اسرائیلی از به چالش کشاندن اراده اسرا درمانده اند، سلام و درود فرستاد و نسبت به تلاش های دوباره رژیم صهیونیستی برای تجاوز به مسجد الاقصی هشدار داد؛ بدین صورت که رژیم اجاز می دهد تا گله های شهروندان از حیاط مسجد عبور کنند و به بهانه های مختلف آن را نجس سازند. همچنین کار را برای نمازگزاران سخت و از ورود آن ها به مسجد ممانعت می کنند.

شیخ صهیب در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا به  هشداری که شیخ "یوسف سلامه" خطیب مسجد الاقصی در مورد تلاش اسرائیل برای اجرای برنامه ای که هدف آن تغییر نمای فرهنگی و اسلامی عربی شهر قدس است، اشاره کرد و گفت: هشدار "شورای اسلامی- مسیحی حامی مقدسات قدس" این است که طرح بزرگ یهودی سازی این بار نمای شهر قدس را هدف قرار داده است.

آیت الله نابلسی: انتخابات ریاست جمهوری زیر سایه کشمکش های خارجی غیر ممکن است

آیت الله عفیف النابلسی گفت: انتخاب ریاست جمهوری در زیر سایه کشمکش های خارجی در وضعیت کنونی غیر ممکن است برای این که مشخص نشود تیم حامی میشل عون رئیس حزب "تغییر و اصلاح" پیروز شده است. الان زمان به نفع آن هایی نیست که انتخاب عون متوقف می سازند. یا باید مسئله را فورا حل و فصل کنند و میشل عون انتخاب شود یا اینکه لبنان را وارد یک جنگ داخلی کنند که پیش از این نیز تجربه آن را داشته است.

آیت الله نابلسی تاکید کرد: هیچ روزی نیست که نیروهای سعودی مرتکب جنایت نشود و کشتاری را علیه مردم بی گناه یمن به راه نیندازد. عربستان این اقدام را در زیر سایه مرگبار بین المللی که گمان می کند سعودی به قانون بین المللی و انسانی پایبند است صورت می دهد.

این کشور ها و در رأس آن ها آمریکا و انگلیس به متجاوزین آل سعود بیش از صد میلیارد دولار تسلیحات از انواع مختلف آن کمک کرده است. اما اعراب این روز ها مشغول عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است و هیچ اهمیتی به این خون های پاکی که در یمن ریخته می شوند نمی دهند.

سید فضل الله: مبارزه با فساد در لبنان اهمیت آن کمتر از مبارزه بادشمن خارجی نیست

سید علی فضل الله اقداماتی که اخیراً برای حل بحران سیاسی انجام گرفته قدردانی کرد و امیدوار شد که راه گفتگو باز شود تا منجر به حل و فصل سیاسی شود و وحدت داخلی تقویت و پرونده های موجود حل و فصل شود.

سید فضل الله در خطبه نماز جمعه گفت: سخن از فساد در لبنان یک مسئله طبیعی شده است و مفسیدن در این کشور از سوی طایفه خود مورد حمایت اند و از تیر رس دستگاه های نظارتی و بازرسی در امان اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha