پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ دشمن صهیونیستی از فرصت درگیری های منطقه و سرگرم شدن جهان اسلام و عرب به درگیری های سوریه، عراق، یمن و لیبی، سوء استفاده می کند در حال انجام کارهایی است که در حالت عادی توان انجام آنها را نداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان روز گذشته پس از نشست هیئت مدیره خود با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دشمن صهیونیستی از فرصت درگیری های منطقه و سرگرم شدن جهان اسلام و عرب به درگیری های سوریه، عراق، یمن و لیبی، سوء استفاده می کند در حال انجام کارهایی است که در حالت عادی توان انجام آنها را نداشت و در این راستا به ایجاد تغییرات در مسجد الاقصی و افزایش شهرک سازی و تخریب خانه های فلسطینیان روی آورده و علاوه بر اینها به برخی روستاهای مرزی لبنان نیز دست اندازی کرده است.

در این بیانیه آمده: دست اندازی و تجاوز رژیم صهیونیستی به روستای الغجر و مزارع شبعا در لبنان، اقدامی غیر قانونی است و ما از اقدام وزیر امور خارجه لبنان در شکایت از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل تشکر می کنیم و در عین حال بر این باوریم که این شکایت ها راه به جایی نمی برد، اما نباید در برابر این تجاوز ها ساکت بمانیم زیرا دشمن ما زبانی جز زبان زور و قدرت را نمی فهمد.

تجمع علمای مسلمان همچنین از سکوت بین المللی در برابر نقض حقوق مردم فلسطین و اشغال سرزمین های آنها توسط صهیونیست ها انتقاد کرد و خواستار مقاومت جهان اسلام و مردم فلسطین در برابر این تجاوزها شد؛ چراکه مقاومت، تنها راه مقابله با صهیونیست ها می باشد.

علمای مسلمان لبنان در ادامه این بیانیه بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن توسط عربستان و استمرار تجاوز به یمن را محکوم کردند و از جامعه بین الملل خواستند اقدامات بازدارنده ای در این زمینه انجام دهد و به مردم یمن اجازه بدهند سرنوشت خود را تعیین کنند.

در ادامه بیانیه آمده: اکنون 60 روز از تجمع مردم بحرین در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم می گذرد و نظام بحرین همچنان به سیاست های ظالمانه خود علیه شیعیان این کشور پافشاری می کند و خواسته ما از نظام بحرین این است که دست از اقدامات ظالمانه خود بردارد و راه گفتگو با مردم را در پیش بگیرد و تمام بازداشت شدگان انقلابی را از زندان ها آزاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha