چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
لغو نمایشگاه کودکان فلسطینی در یکی از شهرهای آلمان

حوزه/ نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان «تجربیات، ترس‌ها و رویاهای کودکان فلسطینی» از دو مرکز توانبخشی غزه و رام الله توسط مقامات شهر هایدلبرگ لغو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  یک نمایشگاه نقاشی کودکان فلسطینی با موضوع «به تصویر کشیدن زندگی و ویرانی در غزه» توسط مسئولین شهر آلمانی هایدلبرگ لغو شد. این نمایشگاه که توسط گروه فلسطینی «نهاد فلسطین/خاورمیانه» در آلمان برگزار شده بود کمی پیش از راه اندازی به بهانه‌های سیاسی  توسط مقامات شهری هایدلبرگ ملغی اعلام شد.

برپایه این گزارش به نقل از rt.com، این نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان «تجربیات، ترس‌ها و رویاهای کودکان فلسطینی» قرار بود میزبان نقاشی‌هایی از دو مرکز توانبخشی از غزه و رام الله باشد. بعضی از طرح‌های شرکت کرده در این نمایشگاه انفجار خانه‌ها، شهرهای درحال سوختن و سربازان سرتاپا مسلح را به تصویر در آورده بودند.

انگس بنهولد از نهاد فلسطینی خاورمیانه در این باره گفت: یکی از فعالان ما تصاویر را در دفتر اداره شهروندی که قرار بود میزبان این نمایشگاه باشد گذاشته بود و وقتی دوشنبه هفته بعد برای بازدید آمدیم متوجه شدیم که تمام تابلوها پایین آورده شده‌اند.

این درحالی است که نمایشگاه آثار کودکان فلسطینی پیش از این در شهرهای بزرگ آلمان چون موییخ، بن و اشتوتگارت برگزار شده و در هیچ یک از این شهرها با چنین مشکلاتی مواجه نشده بود. با وجودی که مسئولین شهر هایدلبرگ مدعی هستند که وجود واژه «جهاد» در یکی از نقاشی‌ها سبب لغو این نمایشگاه شده است، به نظر می‌رسد نفوذ لابی صهیونیستی در آلمان سبب جلوگیری از برپایی آن شده باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha