جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبعات انفجار در یک مسجد و یک مرکز اسلامی در آلمان

حوزه/ وزیر کشور آلمان و رئیس پلیس درسدن حمله تروریستی به یک مسجد و مرکز اسلامی در این شهر را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، پس از ماجرای انفجار 2 بمب پیاپی در یک مسجد و یک مرکز همایش‌های بین‌المللی در آلمان، پلیس این کشور می‌گوید که اقدامات امنیتی برای ایجاد امنیت را فراهم خواهد کرد.

درحالی که در هنگام انفجار بمب امام جماعت مسجد به همراه همسر و پسرانش در داخل ساختمان بوده‌اند، اما انفجار تلفات جانی دربرنداشته است. درست پس از انفجار در مسجد، یک بمب دست‌ساز دیگر در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر درسدن منفجر شد که خساراتی به این مرکز وارد کرده و منجر به تخلیه ساختمان هتلی در نزدیکی آن شد.

محمت دمیرباز، بنیانگذار این مسجد گفت: مدت‌های مدیدی است که جامعه اسلامی به طرق مختلف مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، برای مثال شکستن شیشه‌های پنجره یا شعارنویسی‌های اسلام‌هراسی بر دیوار مسجد پیش از این نیز اتفاق افتاده بود اما این نخستین بار است که شاهد انفجار بمب در مسجد هستیم.

*

استانیسلاو تیلیش نخست وزیر ایالت زاکسن این بمب‌گذاری را عملی «بزدلانه» و «حمله به آزادی‌های دینی و ارزش‌های یک جامعه روشنفکر» توصیف کرد که می‌توانست به راحتی سبب از دست رفتن جان انسان‌ها شود.

توماس دی میزر وزیر کشور آلمان نیز گفت: حمله به مسجد یک حمله مفتضحانه بود زیرا در آستانه دهمین نشست سالانه کنفرانس اسلامی صورت گرفت.

هورست کرتزشمر رئیس پلیس درسدن در بیانیه‌ای گفت: هرچند هیچ گروهی هنوز مسئولیت این بمب‌گذاری را به عهده نگرفته است اما واضح است که یک حادثه بیگانه‌هراسی بوده است.

کرتزشمر اعلام کرد که 3 مسجد، یک مرکز اجتماعی مسلمانان و یک نمازخانه بلافاصله تحت محافظت قرار گرفته‌اند.

شهر درسدن، مرکز ایالت زاکسن آلمان و خاستگاه حزب نژادپرست و راستگرای ضداسلامی، پگیدا می‌باشد. ورود پناهندگان مسلمان به آلمان در سال گذشته سبب افزایش تنش‌های اجتماعی در این کشور خصوصا در شرق آلمان شده، به طوری که حملات مهلکی به اردوگاه‌های پناهجویان اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha