پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابراز نگرانی سازمان اطلاعات آلمان از رشد سلفیت در این کشور

حوزه/ رئیس سازمان اطلاعات آلمان گفت: رشد کنترل نشده سلفی‌ها احتمال ملحق شده آنان به تروریست‌ها را افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از latimes.com، رئیس سازمان اطلاعات آلمان درباره افزایش رو به رشد تعداد سلفی‌ها در آلمان هشدار داد.

هانس گئورگ ماسن،  گفت: اکنون 9 هزار و 200 سلفی در کشور آلمان وجود دارند که این تعداد در ماه ژوئن 8 هزار و 900 نفر و در سه سال گذشته 5 هزار و 500 نفر بوده‌اند. رشد کنترل نشده سلفی‌ها در کشور احتمال ملحق شدن آنان به تروریست‌ها را افزایش می‌دهد.

ماسن همچنین گفت: آژانس اطلاعات آلمان همچنین نگران رشد فزاینده «مهاجمان خودسر» یا همان «گرگ‌های تنها» برای انجام حملات تروریستی است. ما نگران این نسل جدید از حمله کنندگان هستیم که به نظر می‌رسد خوسرانه دست به حمله می‌زنند و مقابله با آن‌ها چالش بزرگی است.

به گفته کارشناسان، تقریبا تمام شهروندان آلمانی که برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده‌اند، جوانان مسلمان فقیر در شهرهای مختلف آلمان بوده‌اند که توسط سلفی‌ها تندرو و افراطی شده‌اند.

توماس موکه، یکی از بنیانگذاران گروه عام‌المنفعه شبکه پیشگیری خشونت دراین باره گفت: جوانان مسلمانی که از بدنه اصلی جامعه جدا مانده‌اند، اهداف اصلی سلفی‌ها محسوب می‌شوند. کسانی که موعظه‌های نفرتی انجام می‌دهند به طور موثری این جوانان گمگشته را به خود جذب می‌کنند. بسیاری از مسئولین بر این باور هستند که گروه‌های تروریستی سعی در جذب پناهجویانی دارند که به تازگی به آلمان آمده‌اند.

آلمان و دیگر دولت‌های اروپایی پس از بروز حملات تروریستی در فرانسه، بلژیک و آلمان در حالت آماده باش به سر می‌برند.

سلفی‌ها که تنها بخش کوچکی از جمعیت 4 میلیونی مسلمانان آلمان را تشکیل می‌دهد، پایه‌های مدنیت در این کشور را تهدید می‌کنند. و به گفته مقامات امنیتی آلمان آن‌ها بیشتر از سایر اعضای جامعه اسلامی در آلمان به گروه‌های تروریستی ملحق می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha