چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب آشنایی با اندیشه و جریان های سلفی معاصر

حوزه/ کتاب "سلفیت و سلفی های جدید" و کتاب "سلفیت و سلفی ها هویت و تفاوت ها" دو اثر جدید برای آشنای با اندیشه سلفیت و جریان های معصر آن به ویژه در لبنان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به تازگی و در سال 2016 میلادی دو اثر جدید در نقد اندیشه سلفیت به زبان عربی منتشر شد. این دو کتاب دو تلاش فکری و تحقیقی هستند که به تمرکز بر جریان ها و جنبش های فکری، دینی و ایدئولوژیک معاصر به ویژه جریان های با رویکرد نظامی در جهان عرب و اسلام پرداخته اند.

کتاب اول با عنوان "السلفية و السلفیون الجدد: من أفغانستان إلی لبنان" اثر دکتر سعود المولی است که توسط انتشارات دار سائر المشرق در 400 صفحه و 5 باب و کتاب دوم به نام "السلفية و السلفیون؛ الهوية و المغایرة قراءة في التجربة اللبنانیة" اثر دکتر عبدالغنی عماد می باشد که توسط انتشارات مرکز الحضارة در بیروت و در 330 صفحه منتشر شده و هر دو نویسنده از محققان و اساتید دانشگاه می باشند.

این دو کتاب با بررسی جنبش های سلفی، امکان مقایسه میان این جنبش ها و آشنایی دقیق با آنها را برای خواننده فراهم می کنند و هر دو کتاب در بررسی جریان های سلفی، توجه ویژه ای به سلفی های لبنان دارند و در جریان بحث خود به بررسی اوضاع تاریخی شهر طرابلس به عنوان خاستگاه سلفی های لبنان پرداخته اند و جایگاه آن در لبنان و اوضاع اقتصادی و اجتماعی کنونی این شهر را مورد بررسی قرار می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha