پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 395464
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
عزاداری شب اول محرم در لبنان

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن اولین شب محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا، مردم مناطق مختلف لبنان در شمال و جنوب این کشور به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با شعار صبر و نصر، شیعیان منطقه جبل و شمال لبنان در اولین شب ماه محرم به عزاداری برای سیدالشهدا(ع) پرداختند و به همدردی با پیامبر خود پرداختند.

مردم این مناطق با نصب پرچم های سیاه خود را برای برگزاری با شکوه این مراسم آماده کرده بودند و به تجهیز و آماده سازی حسینیه ها و سالن های عزاداری پرداختند. مراسم های مربوط به حزب الله در شمال نیز در الرویسات، النبعة و الفنار برگزار شد و مردم این مناطق به سینه زنی پرداختند.

در منطقه جبل و کسروان نیز حزب الله مراسم عزاداری را در مناطق مختلفی مانند الجرد و ساحل جبیل برگزار کرد.

اما در شمال مراسم اولین شب عزاداری محرم در مناطق بنهران، بحبوش، زغرتا، راشکیدا، دیربلا، داعل و حبشیت برگزار شد.

در جنوب لبنان نیز همزمان با فرا رسیدن شب اول محرم، مردم شهرها و روستاهای مختلف به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.

در شهر بنت جبیل حزب الله مراسم عزاداری حسینی را در مجتمع اهل البیت(ع) و با حضور شیخ امین سعید امام جماعت این شهر و شماری از روحانیون و فعالان و مردم منطقه برگزار کرد.

در این مراسم شیخ سعد در سخنان خود گفت: ما در مجالس عزاداری حسینی معارف و درس های جدیدی را می آموزیم، زیرا عاشورا مدرسه ای همه جانبه و فراگیر است.

در منطقه قانا نیز مراسم عزاداری توسط حزب الله و با حضور شیخ علی الاشقر امام جماعت قانا و شماری از روحانیون و مردم منطقه برگزار شد.

شیخ الاشقر در این مراسم گفت: هدف عالی انقلاب و نهضت امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر است و این هدفی است که در هر زمان و مکانی معتبر و ارزشمند است و از سوی دیگر اکتفا به فکر انقلابی و فکر عدالت و اخلاق و تربیت نیز از سوی ما کافی نیست، بلکه ما برای اجرای این افکار نیاز به مردان صالحی داریم که بتوانند این ارزش ها را در جامعه اجرا کنند.

در منطقه سلعا، الشهابیه، مرکبا، الطیبة و طیردبا و جبل عامل نیز مجالس عزاداری حسینی با حضور تعدادی از علما و فعالان و شخصیت های اجتماعی و مردم منطقه برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha