چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم عزاداری امام حسین(ع)

حوزه/ محافل و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به همت طلاب و روحانیون در هیئات و مساجد کلانشهر اهواز از دوشنبه به مدت ۱۰ شب برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان، طبق روال هرساله در مدارس علمیه، مساجد و حسینیه‌های کلانشهر اهواز برگزار می‌شود.

این مراسم‌ها، که غالباً با محوریت روحانیت و علمای شهر برگزار می‌شود، نسبت به دیگر مجالس، از حیث محتوایی و اجرایی دارای ویژگی‌هایی است که معمولاً با استقبال هرچه بیشتر مردم نیز مواجه می‌شود.

یکی از این ویژگی‌ها، عمیق بودن و کاربردی بودن مطالب و مباحث مطرح‌شده در سخنرانی‌هایی است که از سوی منبری‌ها در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مطرح می‌شود.

دیگر ویژگی، همراه بودن شور با شعور حسینی است که به گونه‌ای که یک جوان ضمن پرداختن به عزاداری با سبک‌های خاصی که ویژه مردم اهواز است، از برخی انحراف‌ها و آسیب‌های موجود در هیئات مذهبی مصون می‌ماند.

اما یکی از این برنامه‌هایی که از سوی طلاب حوزه علمیه اهواز برگزار می‌شود، مراسم عزاداری مدرسه علمیه الغدیر است که این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد صافی از عراق برگزار می‌شود.

همچنین این محفل عاشورایی که از طرف حجت الاسلام والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، برگزار می‌شود، هر شب ساعت 20 در حسینیه مدرسه علمیه الغدیر واقع در بلوار جوادالائمه خیابان معلم شرقی به مدت ۱۰ شب اجرا می‌گردد.

بنا بر این گزارش، دیگر مراسم که به همت طلاب مدرسه علمیه فاطمیون کیانپارس برگزار می‌شود، ۲ سخنران مطرح خواهد داشت که یکی از آنها حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نژاد و دیگری حجت‌الاسلام‌والمسلمین پاکباز از اساتید اخلاق حوزه علمیه خوزستان است.

 این مراسم در مسجد فاطمیون از شب سه‌شنبه تا شام غریبان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

اما هیئت روضةالزهرا(س)، یکی از هیئات مطرح کلانشهر اهواز می‌باشد که سخنرانان این هیئت حجج‌الاسلام سید منصور موسوی و رضا نعامی و آقایان پیمان قلی‌پور و حاج حسن ویسی دو مداح این محفل حسینی واقع در چهارراه آبادان، خیابان کمپانی، بیت‌الزهرا(س) می‌باشند.

همچنین در هیئت رایةالهدی نیز حجج‌الاسلام والمسلمین فرحانی، حاجتی و موسوی والا به سخنرانی خواهند پرداخت و حجت‌الاسلام محتسبی نیز مرثیه سرای این هیئت که در خیابان سلطانی برگزار می‌شود، خواهد بود.

بنا بر این گزارش، دیگر مراسم‌های محوری عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز در هیئاتی همچون «روضه‌الحسین(ع)»، «محبان فاطمه الزهرا(س)»، «فدائیان حسین(ع)»، «مکتب الزهرا(س)»، «محبان اهل بیت(ع)»، «خادم العباس(ع)»، «شهید آل مبارک»، «عشاق الحسین(ع)»، «سیدالشهدا(ع)»، «حضرت رضا(ع)»، «عشاق المهدی(عج)»، «ام البنین»، «عاشقان حضرت قاسم»، «انصارالحسین(ع)»، و مساجدی نظیر «امام حسن عسکری(ع)»، «قائمیه»، «قبا»، «حضرت فاطمه الزهرا(س)» و «مسجد امام زین العابدین(ﻉ‏)»، برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha