یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ امام‌جمعه دزفول با بیان اینکه دین‌داری سبب آرامش و آسایش انسان می‌شود، گفت: خدای متعال از طریق نشانه‌ها، راه را پیش روی ما قرار داده و ما باید پس از شناخت اولیاء و اوتاد الهی که سالک مسیر حق هستند، آنها را به‌عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی،  امروز در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه دهه اول محرم، زمان تقسیم ارزاق معنوی است، اظهارداشت: این ارزاق، گاهی شامل اشک بر مصیبت حسین است و گاهی معرفت پیدا کردن نسبت به معارف نورانی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است که باید مراقب این موهبات الهی بود.

وی  به روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: غم و اندوه انسان برای امام حسین(ع) اگر توأم با معرفت باشد، تسبیح الهی بوده و چه زیباست که این تسبیح برای رضای خدا باشد.

امام‌جمعه دزفول، با بیان اینکه فکر و اندیشه هر انسانی، مبنای عمل و گفتار او می‌باشد، افزود: سیره و احادیث نورانی ائمه معصومین(ع) بیانگر اندیشه و شخصیت این عزیزان می‌باشد که باید با تأسی از راه آنها، سعادت ابدی را در پیش گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، دین‌داری را سبب آرامش و آسایش انسان برشمرد و تصریح کرد: دین مایه آرامش و آسایش است و امام خمینی(ره) با درک نشانه‌های الهی به چنین مرتبه و آرامشی رسیده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در ادامه سخنان خود، به مراتب ایمان اشاره کرد و اظهارداشت: «توجه به آخرت»، «حرمت»، «مقام رضا» و... از مراتب ایمان است که هرکدام در جای خود، بسیار مهم و دقت بر آنها ضروری است.

امام‌جمعه دزفول دنیا را روز عمل و آخرت را روز حساب خواند و تأکید کرد: خدای متعال از طریق نشانه‌ها، راه را پیش روی ما قرار داده و ما باید پس از شناخت اولیاء و اوتاد الهی که سالک مسیر حق هستند، آنها را به‌عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهیم.

این استاد حوزه، حرمت را یکی از مراتب مسیر ایمان و توحید دانست و گفت: اگر انسان نسبت به نشانه‌ها و دستورات الهی بی‌اعتنایی کند و حریم و حرمت آنها را رعایت نکند، بدون تردید دچار عقوبت شده و از رحمت واسعه الهی بی‌بهره خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، به «مقام رضا» اشاره کرد و بیان داشت: درجه اول در این مقام پذیرش حق، اسلام، پیغمبر(ص)، ائمه(ع) و قرآن است و درجه دوم راضی بودن به قضا و قدر الهی، که انسان باید تمام اعضا و جوارح خویش را تحت تعلیم معارف الهی قرار دهد.

امام‌جمعه دزفول در پایان، با بیان اینکه «عاقبت‌به‌خیری» بهترین دعا برای انسان مؤمن است، اظهارداشت: در تمام کارایتان خدا را مدنظر قرار داده و تلاش کنید در راه رضای او و برای خدمت به شریعت اسلام گام بردارید و همواره دعایتان عاقبت‌به‌خیری خود و خانواده‌تان باشد که إن‌شاءالله سعادتمند خواهید شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha