چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام احسان فرد آقایی

حوزه/ مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان از اعزام یک هزار و ۳۰۰ نفر مبلغ و ۶۶۰ مبلغه از طریق سامانه سجام به ۲۷ شهر از شهرستان‌های استان خوزستان خبرداد.

حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اعزام مبلغ و مبلغه به اقصی نقاط تبلیغی استان خوزستان، اظهار داشت: در دهه نخست محرم‌الحرام، یک هزار و ۳۰۰ مبلغ و ۶۶۰  مبلغه از طریق سامانه سجام به مناطق تبلیغی خوزستان اعزام شدند.

وی با اشاره به نقاط تبلیغی مورد نظر مبلغان محرم‌الحرام، گفت: ۲۷ شهر از شهرستان‌های استان خوزستان شامل همه مناطق شهری و روستایی، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مراکز فرهنگی، نمازخانه‌های ادارات، مدارس و کارخانه جات و به‌نوعی هر کانون جمعیتی، از نقاط تبلیغی هستند که مبلغان خوزستانی در آنجا حضور به هم می‌رسانند.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، بابیان این‌که اولویت مراکز تبلیغی، شهرها و سپس روستاها هستند، افزود: از آنجایی‌که نقاط تبلیغی بسیار زیای در استان وجود داشته و مبلغان این سازمان محدود هستند، اولویت اول را مناطق شهری و دومین اولویت را روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار قرار داده‌ایم که إن‌شاءالله در ۱۰ روز و شب ماه محرم، به انجام فعالیت‌های تبلیغی خواهند پرداخت.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به برنامه‌های مبلغ و مبلغات خوزستانی در دهه نخست ماه محرم، بیان داشت: اقامه نمازهای جماعت، سخنرانی، اجرای مراسم و راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری، گفتمان دینی و پرسش و پاسخ با جوانان، شرکت در مجالس خانگی و نظارت محتوایی بر اجرای مراسم‌های تعزیه و شبیه‌خوانی اباعبدالله الحسین، بخشی از برنامه‌های مبلغ و مبلغات خوزستانی است.

وی در پایان، بیان سیره اباعبدالله(ع) و لزوم بازخوانی واقعه عاشورا و عبرت‌هایش را از اهم فعالیت مبلغین در مدت‌زمان تبلیغی‌ مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم استکبار و کشورهای بزرگ دنیا، به لحاظ فرهنگی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، امسال تأکید کرده‌ایم که مبلغین در موضوع آسیب‌های اجتماعی، مطالبی پیرامون جنگ نرم، شرایط استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌ها و تهدیدها، مطالبی را بیان کنند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha