یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سلیمانی فر ، مسئول ستاد طرح معراج حوزه علمیه اهواز

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی فر با بیان این که جمعیت دانش آموز اهواز حدود ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: هم اکنون به طور میانگین ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش فعالیت های تبلیغی مبلغان طرح «معراج» هستند و ۳۵۰ هزار نفر دیگر، محروم از این فعالیت های تبلیغی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سلیمانی فر، مسئول ستاد طرح معراج حوزه علمیه اهواز، در آیین آغاز به کار سال جدید اجرای این طرح، با اشاره به برنامه های تبلیغی-جهادی صورت گرفته در مدارس اهواز، اظهار داشت: در این کلانشهر حدود یک هزار و ۳۰۰ مدرسه وجود دارد که سال گذشته، ستاد طرح معراج استان از این تعداد توانست ۴۰۰ مدرسه را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی با بیان این که جمعیت دانش آموز اهواز حدود ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: هم اکنون به طور میانگین ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش فعالیت های تبلیغی مبلغان طرح معراج اهواز هستند و ۳۵۰ هزار نفر دیگر، محروم از این فعالیت های تبلیغی هستند.

مسئول ستاد طرح معراج حوزه علمیه اهواز، افزود: همان تعداد دانش آموزی هم که زیر نظر طرح معراج هستند، در سال تنها ۵ الی ۶ بار به مدت زمان ۶ ساعت می توانند با مبلغ طرح معراج ارتباط برقرار کرده و به حرف و سخن آن گوش دهند و این حاکی از آن دارد که خلأ بسیار عظیمی در زمینه پوشش تبلیغی مدارس وجود داشته و پهنه عظیمی از فرصت ها در حال از بین رفتن است.

حجت الاسلام سلیمانی فر، با بیان این که وظیفه اصلی یک طلبه، پس از اصلاح خویش و درس خواندن، خدمت به جامعه و مردم است، گفت: مسئولیت یک طلبه در مقابل امام زمان(عج) فقط درس خواندن و تهجد نیست! وظیفه اصلی او خدمت به جامعه و کمک به ترویج و تبلیغ دین خداست تا إن شاءالله موجبات ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود.

وی دهه محرم الحرام را دهه تبلیغ دین و افزایش قدرت پذیرش مردم دانست و تصریح کرد: دهه محرم، دهه تبلیغ بوده و قداست، حرمت امام حسین(ع) و عظمت محرم، زمینه بسیار خوبی را برای فعالیت تبلیغی شما ایجاد می کند که إن شاءالله بتوانید اثر گذاری هرچه بهتری را میان دانش آموزان داشته باشید.

مسئول ستاد طرح معراج حوزه علمیه اهواز، با تأکید بر این که دبیرستان ها باید در اولویت کارهای تبلیغی مبلغین قرار گیرد، بیان داشت: ستاد طرح معراج اهواز، سال گذشته با همکاری کلیه مبلیغن و طلاب جهشی کمی و کیفی داشت و با تجربه بدست آمده میتواند وضعیت موجود را بهبهود ببخشد و گامی مهم در تربیت دانش آموزان بردارد.

حجت الاسلام سلیمانی فر، با اشاره به همکاری صورت گرفته با برخی مجموعه های وابسته به آموزش و پرورش، گفت: این ستاد از سال گذشته، جلساتی را برگزار نمود و ماه عسل این جلسات، راه اندازی کمیته دانش آموزی متشکل از «بسیج دانش آموزی»، «اتحادیه انجمن اسلامی» و «ستاد طرح معراج» با هدف تأسیس شعبات گوناگون معراج در سطح مناطق چندگانه شهری اهواز، است.

وی در پایان اظهار داشت: إن شاءالله این شعبات منطقه ای که تحت نظارت سرمربی شجره طیبه صالحین هر منطقه می باشند، بتوانند کارهای تبلیغی خود را گسترش داده و آرام آرام همه مدارس اهواز را تحت پوشش خود در آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha