شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم جشن قرآن کلاس اولی‌های اهواز

حوزه/ مراسم جشن قرآن کلاس اولی‌های اهواز از سوی دبستان استعداد ناب صالحین۲، برگزار شد و دانش آموزان جدیدالورود عهد بستند که در آغاز راه علم و دانش از قرآن مجید برای همه مراحل زندگی‌شان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی حجاری، مدیر دبستان استعداد ناب صالحین۲ اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم جشن قرآن کلاس اولی‌ها در این مدرسه، اظهار داشت: در سال جاری، مدرسه دبستان استعداد ناب صالحین۲ به نمایندگی از تمامی مدارس استان مراسم ویژه برای جشن قرآن کلاس اولی‌ها اجرا نمود که این آیین با حضور جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش و همچنین روحانیون حوزه علمیه در سالن کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این آیین، گفت: در این مراسم دانش آموزان جدیدالورود عهد بستند که در آغاز راه علم و دانش از کلام الهی، یعنی قرآن بهره ببرند و به فرامین قرآن در زندگی گوش کرده و عمل نمایند.

حجت‌الاسلام حجاری، با بیان اینکه در این مراسم، به تعدادی از دانش آموزان جوایزی نفیس اهداء شد، افزود: در حاشیه این جشن قرآنی به آن دسته از دانش‌آموزانی که بخشی از سوره‌های مبارکه قرآن را حفظ و یا تلاوت زیبایی داشتند، جوایزی ویژه اهداء شد.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط مؤثر کادر اجرایی مدرسه با خانواده دانش آموزان، بیان داشت: این ارتباط در راستای همراهی اولیا در تعلیم و تربیت دانش آموزان در محورهایی نظیر «ارتباط مرکز با خانواده‌ها»، «ارتباط چهره به چهره»، «آموزش خانواده‌ها و بهره‌گیری از کارگاه‌های تخصصی و همایش‌های علمی-کاربردی» و «تشکیل هیأت ویژه خانواده‌ها و انجمن اولیاء مربیان» صورت می‌گیرد که این مهم سبب آشنا شدن والدین از روند آموزشی-تربیتی دانش آموزان می‌شود.

مدیر دبستان استعداد ناب صالحین۲ اهواز، در پایان با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی این مدرسه، تصریح کرد: ازآنجایی‌که مدرسه استعدادهای ناب صالحین وابسته حوزه علمیه اهواز می‌باشد، تلاش نموده‌ایم در راستای کیفی‌تر کردن درس و اخلاق دانش‌آموزان، از تعدادی طلاب و روحانی آشنا به مسائل تربیتی استفاده کنیم که خوشبختانه بسیار در این زمینه موفق بوده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha