پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به راه‌اندازی طرح «لبیک یا حسین»، گفت: در این طرح بیش از ۶۵ طلبه به‌صورت گروهی و انفرادی شرکت کرده و شهرهای اندیمشک، اندیکا، لالی، آبادان، اروندکنار، مسجدسلیمان، آبادان، بند امام(ره)، ماهشهر، رامشیر و باغملک را تحت پوشش فعالیت‌های تبلیغی قرار دادند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)» در دهه نخست ماه محرم، اظهار داشت: در این طرح بیش از ۶۵ طلبه به‌صورت گروهی و انفرادی شرکت کرده و شهرهای اندیمشک، اندیکا، لالی، آبادان، اروندکنار، مسجدسلیمان، آبادان، بند امام(ره)، ماهشهر، رامشیر و باغملک را تحت پوشش فعالیت‌های تبلیغی قرار دادند.

وی با بیان این‌که طلاب شرکت‌کننده در طرح «لبیک یا حسین(ع)»، همگی از مدرسه علمیه سطح ۳ سفیران هدایت اهواز هستند، گفت: برای آنکه طلاب بتوانند فعالیت‌های تبلیغی‌شان را به نحو مطلوبی انجام دهند، درس و بحث‌های آنان در دهه اول ماه محرم را تعطیل کرده‌ایم تا إن‌شاءالله با وقت آزادتری بتوانند خدمت گذار مکتب تشیع و دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان این‌که دروس طلاب مدرسه علمیه سطح ۲ سفیران هدایت، برقرار است، افزود: طلاب پایه ۴ و ۵ این مدرسه، فقط در پنج روز دوم دهه نخست ماه محرم به تبلیغ رفته و إن‌شاءالله برنامه‌های فرهنگی-تبلیغی خود را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به نوع فعالیت‌های این مبلغین، ابراز داشت: منبر، راه‌اندازی هیئات و دسته‌های عزاداری، حضور در کلاس‌های درس مدارس و تبلیغ چهره به چهره از عمده فعالیت‌های مبلغین مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) اهواز بودند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) اهواز، با اشاره به استقبال مردم از مبلغین مدرسه، افزود: خوشبختانه مردم استقبال چشمگیری از مبلغین مدرسه به عمل‌آورده و این مهم نشان‌دهنده ظرفیت بالای مردم برای فراگیری علوم دینی و مسائل شرعی است.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان این‌که طلاب حاضر در این طرح، هیچ‌گونه هزینه و کمک هزینه‌ای را دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز با آگاه بودن از شرایط زمانه و مسائل پیرامونی، این ضرورت را همواره احساس می‌کنند که عدم حضورشان در مناطق تبلیغی، به معنای گسترش فعالیت‌های دشمن است؛ بدین جهت خود به‌صورت شخصی یا همراه با دوستانشان به انجام فعالیت‌های تبلیغی جهادی می‌پردازند.

وی با تأکید بر این‌که انتظارت تبلیغی از مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، بسیار بالاست، گفت: از آنجایی که این مدرسه، یک حوزه تبلیغی است، انتظاراتی که دیگران از این مدرسه در مسائل تبلیغی دارند، بسیار زیاد است و در همین راستا، تعداد زیادی از سازمان‌ها، ادارات و مناطق نظامی، خواستار بهره‌وری معنوی از حضور مبلغین هستند، که مدیریت مدرسه نیز با توجه به نفرات موجود، سهمیه‌بندی کرده و هر چند مبلغ را به یک منطقه اعزام می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی‌عصر(عج) اهواز، در پایان خواستار استفاده گسترده مدیران مدارس علمیه، از مبلغان در مناطق محروم شد و تصریح کرد: اگر مدارس علمیه استان، بتوانند یک فضای تبلیغی خوبی که در هم‌اکنون در مدارس سفیران هدایت جریان دارد را پیاده‌سازی کنند، إن‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد پاسخ‌گویی به اکثر نیازهای تبلیغی جامعه و دستگاه‌های دولتی و خصوصی خواهیم بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha