جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لبیک یا حسین

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان این که شهدا همواره خود را در راه و مکتب حسینی می دیدند و به دستورات قرآنی پیوسته عمل می کردند، گفت: امت های اسلامی باید بدانند که راه نجات از فتنه دشمنان عمل به دستورات قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام جواد نیک بین، در همایش «لبیک یا حسین» در جمع روحانیان، فضلا و طلاب شهرستان کاشمر با بیان این که حسینی شدن بسیار دشوار است، گفت: علت اینکه عده ای سخن متدینین را گوش نمی دهند و روز عاشورا از تبعیت سید الشهدا(ع) سر باز زدند، این بود که وجود آنان را حرام فرا گرفته بود.

وی یکی از مهمترین دلائل مستجاب نشدن دعا را مال حرام دانست و با بیان این که ندای لبیک یا حسین، نشانگر دوری از اموال حرام و شبهه ناک در زندگی است، تصریح کرد: نباید تنها به پوشیدن لباس سیاه اکتفا کرد، بلکه باید سبک زندگی عملی انسان نیز حسینی و زینبی باشد تا بتوان با عمل به سیره انبیا، جایگاه و درجه ای پیدا کرد. 

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان این که شعار «لبیک یا حسین» به منزله گذشت از همه زندگی در راه و مکتب حسینی است، ابراز کرد: شعار لبیک یا حسین، به معنای پیروی محض از مکتب حسینی و حمایت و همراهی کسانی است که در راه پاسداشت این فرهنگ مجاهدت کرده و در زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی کوتاهی نمی کنند. 

حجت الاسلام نیک بین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: عظمت شهدا بدین جهت بود که آنان در راه مکتب حسین(ع) از همه چیز خود گذشتند، زرق و برق و مظاهر دنیایی برای آنان ارزشی نداشت و با کوشش خود به آن جایگاهی که در معنویت برایشان تدارک دیده شده بود، دست یافتند. 

وی با بیان این که شهدا همواره خود را در راه و مکتب حسینی می دیدند و به دستورات قرآنی پیوسته عمل می کردند، گفت: امت های اسلامی باید بدانند که راه نجات از فتنه دشمنان عمل به دستورات قرآنی است تا بتوان تفاوت حق و باطل را درک کرد و شعار لبیک یا حسین، به معنا و منزله عمل به دستورات قرآن است. 

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان این که عاشورای حسینی الگوی جنگ هشت ساله بود، افزود: امام راحل(ره) این چنین فرمود که جنگ در واقع برای ما نعمت بود چراکه معیاری برای شناخت حق از باطل شد. 

حجت الاسلام نیک بین ادامه داد: امروز هیأت‌های عزاداری باید همچون حسین بن علی(ع) که معترض و منتقد به تحریف در سیره پیامبر(ص) بودند، معترض و منتقد کسانی باشند که امام حسین(ع) را بد تفسیر می‌کنند، از عاشورا درس مذاکره نه مبارزه می گیرند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب تاریخ را بد می‌فهمند و بد نقل می‌کنند.‌
 

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha