جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم سیدی

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت : برای استفاده از ظرفیت زنان توانمند در جامعه باید قوانین وضع شود تا زن بتواند با حفظ نقش مادری توانمندی های خود را نیز عرضه در جامعه بکار گیرد و در عین حال وظیفه مادری و همسری خود را نیز عمل نماید، چرا که اگر در آموزه های دینی، مدل سبک زندگی زنان را تقویت کنیم نتایج بهترین در جامعه کسب خواهیم نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، طاهره بیگم سیدی، عصر امروز در جمع خواهران مبلغ آیینه ظهور که در سالن اجتماعات مسجد محمد رسول الله (ص) برگزارشد، به بهره گیری بیشتر از فضائل حضرت زهرا(س) اشاره وگفت:  تمسک به سیره حضرت زهرا(س) تاثیر به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی دارد.

وی افزود: ضرورت آشنایی و توسعه سیره و شخصیت حضرت زهرا(س) برای جامعه ما امر مهمی است که بایستی به آن پرداخته شود؛ همچنین بایستی برای معرفی سبک زندگی این بانوی بزرگوار تحقیق کنیم و آن را الگو سیره و روش خود قرار دهیم و از این امربرای دختران مسلمان الگوی مناسبی می توانیم تدوین و تبیین نماییم.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین بیان داشت: ایشان فرزندانی تربیت کردند که تا ابد می توانند نقش الگویی را برای تمامی آحاد بشر داشته باشد و از الگوهای زندگی ایشان در همسرداری، تربیت فرزند، حضور در جامعه و... می توانیم با استفاده از این شخصیت مقدس می توانیم جامعه را به سوی یک سبک زندگی موفق سوق دهیم.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام و ایران که نتوانستند از راه جنگ مستقیم بر فرهنگ و اندیشه ایرانیان تاثیر بگذارند، حالا با هجمه‌های فرهنگی سنگینی که به راه انداخته‌اند قصد دارند بانوان کشور را از خود بی خود کنند، در حالیکه تنها راه مقابله با این تهاجمات فرهنگی پناه بردن به معنویت و دین است که یکی از مصادیق بارز آن شناخت درست از شخصیت بزرگ حضرت فاطمه (س) است.

خانم سیدی با بیان این که حجاب، حکم خدا بوده و حکم خدا حکیمانه است که باید رعایت شود، بیان داشت: حفظ حرمت بانوان در قالب پوشش اسلامی و حجاب حقیقی، مسائلی وجود دارد که دشمنان را در رابطه با این موضوع نگران کرده است.

وی به نقش مهم زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و عنوان کرد: در عصر حاضر زنان ما چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن، در تمام عرصه‌های این نظام اسلامی نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران بیان داشت: حفظ اسلام، عظمت دادن به حکم الهی و پیاده کردن آن در جامعه از جمله وظایفی به شمار می‌رود که دقت کردن در آن ضرورت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha