شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مطهری

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم ، التزام به سبک زندگی حسینی را ضامن سعادت و کرامت حقیقی بشر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما اگر به هر کدام از ابعاد و زوایای قیام سرخ حسینی بنگریم، درس ها و پیام های بسیاری از آن می توانیم برای اصلاح سبک زندگی خود استخراج نماییم که حرکت در این مسیر بی شک ضامن سعادت همه ماست.

وی با اشاره به این که در نهضت حسینی و به خصوص روز عاشورا در نوع مواجهه امام حسین(ع) با یاران و حتی دشمنانش به خوبی می توان عزت و کرامت والای انسانی را به نظاره نشست، افزود: اباعبدالله (ع) حتی در نوع برخورد با دشمن هم اخلاق مداری را در حد اعلی خود رعایت کردند و این درسی است برای ما که در مسایل مختلف از سیره و سبک زندگی حسینی الگوگیری کنیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: هر کس که نه صرفاً در شعار بلکه در عمل از سبک زندگی حسینی پیروی کند، به یقین در مسیر سعادت و بندگی خدا قرار می گیرد و در دنیا و آخرت  ،عاقبت به خیر می شود.

وی همچنین با بیان این که نهضت عاشورا حاوی تمام ارزش‌های انسانی و الهی است ، گفت: در آن سو نیز در لشکر عمر سعد و به خصوص قضایای روز عاشورا شاهد نمایش همه رذالت های انسانی هستیم که نشان می دهد در برابر دشمن تمام لشکر ابلیس صف آرایی کرده بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha