یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ مردم قم با غیرت دینی خود اجازه نمی دهند که عده ای به هر وسیله ای وجهه معنوی و مذهبی شهر قم را مخدوش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میرزامحمدی، عصر امروز طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت کف العباس(ع) قم که در حسینیه شهدا برگزار شد با انتقاد شدید از برخی برنامه های ضدارزشی همچون کنسرت در قم اظهار داشت: عده ای می خواهند در قم که ام القرای جهان اسلام و تشیع است کنسرت موسیقی راه بیندازند و بساط فسق و فجور فراهم کنند و حال آن که هیئات مذهبی و مردم غیرتمند قم اجازه این کار را به آن ها نداده و نمی دهند.

وی افزود: به فرموده امام صادق(ع) قم شهر اهل بیت(ع) است و این شهر مقدس باید بوی امام زمان (عج) را بدهد و نه این که رنگ و بوی شهوت و گناه به خود بگیرد.

این سخنران مذهبی با بیان این که متاسفانه ورودی های شهر قم چندان رنگ و بوی یک شهر مذهبی و آشیانه اهل بیت(ع) را نمی دهد، گفت: به جای تصاویر و عکس های شهدا ، امروز تابلوهای تجاری با قیمت چند میلیونی نصب می شود و بعضاً در اتوبان قم – تهران عکس های زنان بدحجاب به اسم تجارت و تبلیغ کالا نصب می شود که باید جلوی این ها گرفته شود.

وی با اشاره به این که عده ای به اسم تفریح و شادی، ورزش و بهادادن به زنان و نسل جوان، می خواهند چهره مذهبی و معنوی قم را تغییر دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاه احساس می شود که به اسم شادی و تفریح می خواهند نجاسات وامور حرام را در قم ترویج داده و بساط لهو و لعب را توسعه دهند .

حجت الاسلام میرزا محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی ها و امتیازات خاص سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: قرار دادن نسل ائمه از ذریه امام حسین(ع) و نیز قرار دادن شفا در تربت حضرت از جمله این امتیازات خاص است.

وی افزود: عامل حیات شجره طیبه اسلام، نعمت امامت است که همچون نخ تسبیح نظام اسلامی عمل می کند و این نعمت در فرزندان اباعبدالله (ع) قرار داده شده است.

این محقق حوزوی با تاکید بر این که برپایی مجالس حسینی از مصادیق بارز احیای امر اهل بیت(ع) به شمار می رود، گفت: به لطف الهی و به کوری چشم دشمنان امامت و ولایت، سال به سال مجالس و محافل حسینی رونق بیشتری می گیرد و شور و شعور در سر این سفره بابرکت افزون تر می گردد.

وی اضافه کرد: به یاری خدای متعال ، این حضور پرشور و شعور مقدمه ای خواهد بود برای تشکیل آن تمدن نوین اسلامی که در دولت مهدوی وعده داده شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha