پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قدس

حوزه/ افزایش عملیات های ورود هتاکانه شهرک نیشنان به مسجد الاقصی و افزایش تهدیدهای آنها مبنی بر تخریب مسجد الاقصی نشان می دهد اسرائیلی ها در تصمیم خود برای تغییر ساختار قدس و مسجد الاقصی جدی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عدنان الحسینی وزیر امر قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: شهرک سازی صهیونیست ها در شهر قدس و اطراف مسجد الاقصی روز به روز در حال گسترش است و اشغالگران بنا دارند شهرک سازی خود در شهر قدس و اطراف آن را افزایش دهند و شهرک نشینان جدیدی را در این شهرک ها جای دهند تا تعداد ساکنان یهودی قدس زیاد شود و بتوانند از این طریق توطئه های خود را به راحتی اجرا کنند و در این راستا تعداد شهرک نشینان تا کنون به 220 هزار نفر رسیده در حالی که تعداد فلسطینیان قدس 350 هزار نفر است.

وی تاکید کرد: شماری از جمعیت های یهودی افراطی نیز پیوسته تلاش می کنند توطئه های خود برای تسلط بر قدس و مسجد الاقصی را دنبال کنند و برنامه های زمانی برای تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل یهودی مورد نظر خود تعیین کرده اند و ائتلافی نیز به این منظور تشکیل داده اند که شهرک نشینان را به ورود هتاکانه به مسجد الاقصی تشویق می کند و بنا دارند توطئه خود برای تخریب مسجد الاقصی را در سه سال اجرا کنند.

این مسئول فلسطینی ادامه داد: اشغالگران فلسطین به خوبی می دانند که تخریب مسجد الاقصی درهای آتش را به روی آنها خواهد گشود و همه جا را شعله ور خواهد کرد و همه اسرائیلی ها را خواهد سوزاند، اما در عین حال ما خواستار رویارویی مسلمانان با این گونه تصمیمات گروه های یهودی و صهیونیست هستیم تا قبل از اینکه فرصت از دست برود برای جلوگیری از این توطئه کاری بکنند.

وی افزود: این روزها حفاری های اشغالگران در محدوده شهر قدس و زیر مسجد الاقصی نیز افزایش یافته و ما از سازمان یونسکو می خواهیم برای متوقف ساختن این حفاری ها اقدامی فوری انجام دهد.

الحسینی گفت: رژیم صهیونیستی از مشغول بودن جهان عرب و اسلام به مسائل و درگیری های داخلی برای اجرای توطئه های خود در قدس و مسجد الاقصی سوء استفاده می کند و به طور همزمان مردم و ساکنان اصلی فلسطین و قدس را از منازل خود بیرون و آواره می کند و مالیات های هنگفت از آنها می گیرد تا مجبور به تخلیه خانه های خودو فرار از این شهر بشوند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش عملیات های ورود هتاکانه شهرک نیشنان به مسجد الاقصی و افزایش تهدیدهای آنها مبنی بر تخریب مسجد الاقصی نشان می دهد اسرائیلی ها در تصمیم خود برای تغییر ساختار قدس و مسجد الاقصی جدی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha