پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تخریب قبرهای گورستان تاریخی فلسطینیان به دست اسرائیل

حوزه/ روز گذشته نیروهای صهیونیستی، با حمله به قبرستان مسلمانان در محدوده مسجدالاقصی، چندین قبر فلسطینی را در قبرستان تاریخی باب الرحمه تخریب کرده و سنگ قبرها را فرو ریختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از maannews.com، به گفته منابع محلی، روز گذشته مقامات صهیونیستی در فلسطین اشغالی، چندین قبر فلسطینی را در قبرستان مسلمانان در بیت المقدس تخریب کردند.
شیخ الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی گفت: نیروهای صهیونیستی به قبرستان باب الرحمة که به موازات دیوار شرقی شهر قدیمی قدس قرار دارد حمله کردند، 6 قبر فلسطینی را تخریب کرده و سنگ قبرها را فرو ریختند.
به گفته الکسوانی، این افراد مدعی شدند که قبرها و سنگ قبرها در محوطه زمین‌های تحت محاصره اسرائیل قرار داشته‌اند. الکسوانی این ادعا را رد کرده و گفت که طی اسناد رسمی این زمین‌ها به دو خانواده مسلمان فلسطینی الانصاری و الحسینی تعلق دارند.
به گفته مدیر مسجدالاقصی، این اقدامات اسرائیل که در گذشته نیز بارها به آن دست زده، در راستای هدف بزرگتری انجام می‌شود و مقصود نهایی صهیونیست‌ها از ارعاب فلسطینیان در این منطقه، مصادره کل قبرستان، تخریب این مکان مقدس و تبدیل سرزمین‌های مقدس مسلمانان به پارک گردشگری است.
محمود الحبشه مشاور فلسطینی در امور مذهبی و اسلامی نیز با محکوم کردن این اقدام گفت: این‌ها همه نشانه سردرگمی سیاسی اسرائیل درپی قطعنامه اخیر سازمان یونسکو و محکوم کردن اسرائیل به تجاوز به محوطه مسجدالاقصی می‌باشد. اسرائیل باید براساس قوانین بین‌المللی به خاطر تخریب قبرستان فلسطینیان مجازات شود. زیرا قبرستان الرحمت جزء میراث تاریخی فلسطین و بخشی از محوطه مسجد الاقصی محسوب می‌شود.

تخریب قبرهای گورستان تاریخی فلسطینیان به دست اسرائیل

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha