شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ دبیر کل هیات اسلامی مسیحی از تمام کسانی که می توانند خود را به مسجد الاقصی برسانند، دعوت کرد به جهت یاری قدس نماز عید قربان را در این شهر برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حنا عیسی دبیر کل هیات اسلامی مسیحی امروز پنجشنبه در کنفراسی خبری از تمام کسانی که می توانند خود را به مسجد الاقصی برسانند دعوت کرد به جهت یاری قدس و مقدسات اسلامی نماز عید قربان را در این شهر برگزار کنند به این امید که در عید سال آینده قدس از چنگال اشغالگران آزاد و تبدیل به مرکز پایتخت کشور مستقل فلسطین باشد.

وی  با اشاره به عزلت و حصاری که با نزدیک شدن به عید قربان بر مسجد الاقصی تحمیل شده، گفت: تعرضات و هتک حرمت های روزانه به مسجد الاقصی توسط شهرک نشینان در جهت اجرایی شدن آرزوی اسرائیل مبنی بر تقسیم مسجد می باشد.

حنا عیسی تاکید کرد: اعیاد دینی مسلمانان و مسحیان در فلسطین بهترین نمونه و شاهد بر برادری و همدلی بین مردم این کشور است، چرا که در این اعیاد وحدت در عواطف و مشاعر صادقه بین تمام شهروندان فلسطینی از مسلمان و مسیحی موج می زند و صفا و صمیمیت را بین آنها بیشتر می کند.

وی با اشاره به ادامه داشتن هجمه ها در جهت یهودی سازی شهر قدس و پیرامون مسجد الاقصی در ایام نزدیک به عید قربان گفت قدس شریف در تمام مناسبات اسلامی و مسیحی مانند ماه مبارک رمضان و اعیاد از آزار و اذیت های اشغالگران مانند ویرانگری ها، منع نماز گزاران، ایست بازرسی ها و ... رنج می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha