چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یونسکو

حوزه/ رئیس سازمان همکاری کشورهای اسلامی ضمن تقدیر از قطعنامه یونسکو که در آن مسجد الاقصی را تنها متلقع به مسلمانان دانسته است خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت حمایت از مسجد الاقصی و پایان دادن به تخریب میراث عربی اسلامی توسط اسرائیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، رئیس سازمان همکاری کشورهای اسلامی از قطعنامه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو که در آن مسجد الاقصی را تنها متلقع به مسلمانان دانسته است تقدیر کرد.

سازمان همکاری کشورهای اسلامی  تاکید کرد این قطع نامه نشانه این است که جامعه بین اللملی تمام سیاست های و اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای تحریف حقائق تاریخی و تعرض به حقوق سیاسی فرهنگی و دینی مردم فلسطین در شهر قدس، پایتخت فلسطین را محکوم می کند و مرفوض می داند

رئیس سازمان همکاری کشورهای اسلامی از کمک های مدنی و تلاش های مجموعه های اسلامی و مواضع کشورهای دوست را که سبب صدور و حمایت از این قطع نامه شد را ارزشمند و تاثیر گذار خواند و آنها را د رتثبیت هویت عربی اسلامی مسجد الاقصی و حفظ آن سهیم دانست.

وی با تاکید بر اهمیت این قطعنامه هایی تاریخی و مهم از سازمان یونسکو خواست مسؤلیت خود را در قبال این موضوع به درستی انجام دهد و تدابیر لازم جهت پایان دادن به تخریب میراث عربی اسلامی توسط رژیم صهیونیستی که مغایر با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل می باشد را اتخاذ و اجرایی کند. مخصوصا در باره دو شهر قدس و الخلیل که بیشترین میراث را در خود جای داده و مورد هجوم روزانه اشغالگران صهیونست می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha