چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ محمد حسین مفتی قدس

حوزه/ مفتی فلسطین اقدام نیرو های رژیم اشغالگر اسرائیلی در تخریب قبرستان اسلامی "یوسفیه" در قدس اشغالی را تجاوز و یهودی سازی این شهر دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین اقدام نیرو های رژیم اشغالگر اسرائیلی در تخریب قبرستان اسلامی "یوسفیه" در قدس اشغالی را تجاوز و یهودی سازی این شهر دانست.

وی در واکنش به استمرار حرکت بلدوزر های رژیم غاصب صهیونیستی در ویرانی و تخریب قبرستان "یوسفیه" در قدس اشغالی گفت: این تجاوز اسرائیل در چارچوب یهودی سازی شهر قدس و تلاش برای حذف تاریخ و وجهه متمدنانه این شهر عربی اسلامی است.

شیخ محمد حسین تصریح کرد: همه فلسطینی ها و تمام انسان های مسلمان و آزاده جهان با دستیازی اشغالگران به جغرافیا و تمدن شهر قدس و تاریخ آن مخالف هستند.

مفتی قدس افزود: قبرستان یوسفیه بخشی از قبرستان اصلی است که در بیرون دیوار قرار دارد و از نخستین تاریخ اسلام تا امروز محل دفن ساکنان شهر قدس بوده است.

شایان ذکر است که کارگران شهرداری رژیم اسرائیل دو هفته پیش پله های منتهی به قبرستان "یوسفیه" را تخریب کردند. فلسطینی ها از این پل ها برای ورود به این قبرستان و مسجد و شهرک قدس استفاده می کنند.

همچنین وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی را به اقدام فوری برای توقف جنایت های اشغالگران علیه قبرستان ها و مقدسات قدس دعوت کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان این تجاوز های رژیم صهیونیستی را در چارچوب یهودی سازی شهر قدس و اطراف آن دانست که از طریق ایجاد تغییرات ریشه ای و حذف هویت عربی مسیحی و اسلامی آن انجام می گیرد.

این وزارت دولت رژیم اشغالگر را مسئول این جنایت دانست و نسبت به پیامد های اجرای اینگونه طرح های یهودی سازی و جدایی کامل آن از منطقه عربی فلسطین هشدار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha