جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 961187
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
الازهر

حوزه/ کمپین "قدس بین حقوق عربی و دروغ های صهیونیستی" که توسط مرکز رسانه الازهر برگزار می شود، تأکید کرد: دیوار البراق وقف ناب اسلامی و دیوار ندبه دروغ صهیونیستی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمپین "قدس بین حقوق عربی و دروغ های صهیونیستی" که توسط مرکز رسانه الازهر برگزار می شود، تأکید کرد: دیوار البراق وقف ناب اسلامی است.

این کمپین افزود: دیواری که در بخش جنوبی از دیوار غربی حرم قدس و مقابل محله اسلامی المغاربه که توسط مقامات صهیونیستی تخریب شده و ساکنان آن به زور اخراج شدند قرار دارد، بخش جدایی ناپذیر مسجد الاقصی است.

کمپین الازهر تصریح کرد: دیوار البراق به این دلیل به این اسم، نامیده شد که حضرت نبی اکرم (ص) چهارپای خود را به آن بستند و البراق همان چهارپایی است که آن حضرت در شب معراج بر آن سوار شدند.

این کمپین ادامه داد: دیوار ندبه یک دروغ یهودی است که برای فریب دادن بر آن اطلاق شده و بعد از صدور بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷ برای برپایی وطن یهودی در فلسطین ترویج شد و یهودیان به هنگام زیارت دیوار البراق، با گریه و شیون بر خراب های هیکل، آئین خود را برگزار می کردند.

کمپین رسانه الازهر تأکید کرد: تاریخ، جغرافیا، قوانین و عرف های بین المللی و حقوق اسلامی و عربی تأکید دارند که این دیوار، دیوار البراق است نه دیوار ندبه، امّا رژیم اشغالگر وحشی که تابع حکم قانون و حقوق قانونی و تاریخی نیست، همچنان به سلب حقوق و مقدسات فلسطینی و عربی و اسلامی ادامه می دهد.

الازهر در پایان بیان داشت: صهیونیست های وحشی قوانین و عرف ها و منشور های بین المللی را زیر پا می گذارند و در سایه سکوت و بی توجهی بین المللی، اشغالگر وحشی صهیونیستی به ارتکاب جنایت های بیشتر در سرزمین های اشغالی فلسطین تشویق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha