پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسرائیل سنگ‌های تاریخی و مقدس مسجدالاقصی را به سرقت می‌برد

حوزه/ساکنان فلسطینی بیت المقدس، از رژیم صهیونیستی برای ربودن سنگ‌های مقدس و تاریخی مسجدالاقصی به مجامع و نهادهای بین‌المللی شکایت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulfnews، به گفته ساکنان عرب بیت المقدس، اشغالگران اسرائیلی سنگ‌های تاریخی و مقدس مسجدالاقصی را می‌دزدند و آن‌ها از نهادهای بین المللی می‌خواهند رژیم صهیونیستی را مجبور به برگرداندن سنگ‌های دزدیده شده کند.

فخری ابودیاب، رئیس کمیته محلی دفاع از بیت المقدس اشغالی گفت: اسرائیلی‌ها سنگ‌های زیادی را از مسیرهای زیرزمینی دیوار البراق، پل مغربی و پلازای البراق ربوده‌اند و آن‌‌ها را به مکان نامشخصی منتقل کرده‌اند.

ابودیاب گفت: این درحالی است که پلیس اسرائیل نظارت شدیدی روی سنگ‌های دروازه دیوار البراق داشته و ساکنان فلسطینی حتی اجازه عکس‌برداری از این سنگ‌ها را ندارند.

ابودیاب که به سختی موفق به گرفتن تصویری از سنگ‌های ربوده شده توسط اسرائیل شده، اعلام کرد که به زودی پرونده‌ای علیه مقامات اشغالگر اسرائیلی در این باره تشکیل خواهد شد.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: اسرائیل سنگ‌ها را می‌دزدد تا تاریخ را تغییر دهد. تاریخ و میراث جهانی در معرض خطر جدی قرار دارند و سرقت این سنگ ها از حرم مقدس به شدت نقض کننده همه توافقات و معاهدات بین المللی است.

ابودیاب افزود: مقامات اشغالگر اسرائیلی سازه‌های فولادی را جایگزین سنگ‌های به سرقت رفته کرده‌اند، با این حال هنوز خطری جدی تمامیت ساختاری مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان را تهدید می‌کند.

رژیم صهیونیستی بخش شرقی بیت المقدس را در جنگ 6 روزه خاورمیانه به اشغال درآورد. از اکتبر سال 2015، تنش‌ها و درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی بار دیگر آغاز شده و که در پی آن بیش از 400 فلسطینی به شهادت رسیدند. تاکنون در این درگیری‌ها 40 نظامی صهیونیست نیز به هلاکت رسیده‌اند. درحالی که اسرائیل قصد دارد بیت المقدس را به طور کامل یهودی سازی کند، اقدام موذیانه و تدریجی رژیم صهیونیستی در این باره با  مقاومت جنبش مردمی فلسطین روبرو شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha