پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۳۵ نفر در حمله صهیونیست‌ها به تشییع جنازه در بیت المقدس مجروح شدند

حوزه/ در حمله صهیونیست‌ها به تشییع جنازه یک جوان فلسطینی که دیشب در بیت المقدس انجام گرفت، ۳۵ نفر مجروح شدند که یکی از مجروحان به دلیل شلیک گلوله به ناحیه چشم در وضعیت وخیمی قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، در حمله رژیم صهیونیستی به یک مراسم تشییع جنازه در بیت المقدس اشغالی، حداقل 35 نفر مجروح شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته در این یورش در بیت المقدس، منجر به مجروح شدن 35 تن از عزاداران فلسطینی شدند که یکی از مجروحان به دلیل شلیک گلوله پلاستیکی در ناحیه چشم، در وضعیت وخیمی قرار دارد. این حادثه در ناحیه دروازه قبایل در شهر بیت المقدس اتفاق افتاد که در آن ده‌ها تن از ساکنان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه یک مرد جوان فلسطینی به نام علی ابوغریبی شرکت کرده بودند. این جوان فلسطینی چند روز پیش در هنگام شنا در دریای تیبریوس به کام مرگ رفته بود.

در این حمله یکی از فلسطینی‌ها در ناحیه چشم مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت که منجر به خونریزی مغزی در وی شد. وی به مرکز پزشکی هاداسه در بیت المقدس منتقل شده و اکنون در شرایط وخیمی به سر می‌برد. به علاوه حداقل 10 فلسطینی دیگر نیز مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و سربازان عزاداران دیگر را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده به طوری که مجروحان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محلی منتقل شدند. در این میان نزدیک به 24 تن نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار آسیب تنفسی شدند.

به گفته منابع محلی درگیری‌ها زمانی آغاز شد که بعضی از نظامیان و افسران پلیس اسرائیل برای حذف پرچم فلسطین از مراسم عزاداری به مردم حمله ور شدند و می‌خواستند فلسطینیانی را که شعار آزادی فلسطین سرمی‌دادند خفه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha