یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیوار براق (ندبه)

حوزه/ شیخ عکرمه صبری در واکنش به اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی دیوار براق(ندبه) را متعلق به مسلمانان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عکرمه صبری در واکنش به اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی دیوار براق را متعلق به مسلمانان دانست.

دیوار براق همان دیواری است که یهودیان آن را دیوار ندبه می نامند و نتانیاهو روز یکشنبه در سخنانی ناظر به تصمیم شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی در سرزمین های اشغالی مدعی شده بود که دیوار ندبه و محله یهودی ها در شهر قدیمی قدس، متعلق به یهودیان هستند و در واقع اشغال نشده اند.

شیخ صبری افزود: دیوار براق بخشی از سور غربی مسجدالاقصی است و مسلمانان به هیچ وجه دست از آن بر نمی دارند و جامعه ملل (سازمان پیش از تاسیس سازمان ملل متحد) نیز در سال 1930 تصریح کرده که دیوار براق یک وقف اسلامی است و متعلق به یهودیان نیست و بنا بر این اظهارات نتانیاهو مبنی بر یهودی بودن این دیوار ادعایی باطل است.

خطیب مسجدالاقصی خاطر نشان کرد: اما محله یهودیان نیز که نتانیاهو در سخنان خود مدعی شده متعلق به یهودیان است، در واقع همان محله الشرف است که قبل از اشغال قدس شرقی در سال 1967 موجود بوده و محله یهودیان در واقع همین محله الشرف است که منسوب به خانواده هایی است که از صدها سال پیش در آن زندگی کرده اند و مالکیت این محله متعلق به خانواده های بیت المقدس است و آنها هم دلایل و اسناد محکمی دارند که این مالکیت را اثبات می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha