جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدارس قدس

حوزه/ رژیم صهیونیستی بنا دارد برنامه آموزشی اسرائیل را در مدارس شرق قدس اجرا کند، اما مسئولان قدس و مدیران این مدارس با این طرح مخالفت کرده و آن را اقدامی برای یهودی سازی فرهنگی مردم می دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت آموزش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال 1967 میلادی تا کنون اعلام کردکه بنا دارد برنامه آموزشی اسرائیلی را به مدارس قدس شرقی تحمیل کرده و این مدارس را وادار به پذیرش این طرح بکند، امری که با اعتراض شدید مسئولان فلسطینی و مدارس قدس روبرو شده است.

بر اساس این طرح که روزنامه هاآرتس اسرائیل از آن پرده برداشته، رژیم صهیونیستی بنا دارد برنامه آموزشی اسرائیل را در مدارس شرق قدس اجرا کند اما مسئولان قدس و مدیران این مدارس با این طرح مخالفت کرده و حتی برخی از این مدیران مدارس خود را به نشانه اعتراض تعطیل کرده اند تا جایی که دانش آموزان این مدارس وادار شدند به مدارس خصوصی روی بیاورند و همین اعتراض ها باعث شده در مرحله کنونی رژیم اشغالگر در برابر خواست این مدارس تسلیم شود و به آنها اجازه دهد برنامه آموزشی خود را داشته باشند.

البته برپایه این گزارش تعدادی از دانش آموزان که 5 درصد دانش آموزان قدس را تشکیل می دهند دوست دارند در مدارسی با سیستم آموزشی اسرائیل تحصیل کنند، اما اکثریت 95 درصد دانش آموزان قدس، تحصیل در مدارس با برنامه آموزشی فلسطینی را ترجیح می دهند.

وزارت آموزش و پرورش رام الله نیز در واکنش به این طرح اسرائیلی روز سه شنبه تلاش های اشغالگران برای تحمیل برنامه آموزشی خود به مدارس قدس را به شدت محکوم کرد و افزود: این اقدامات بر روند امتحانات این مدارس تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در بیانیه آموزش و پرورش رام الله آمده: این تلاش صهیونیست ها اقدامی خبیثانه و در چهارچوب جنگ علنی آنها علیه سیستم آموزشی فلسطین و در راستای برنامه صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس و فرهنگ و هویت مردم فلسطین صورت می گیرد.

در همین راستا مراد السودانی دبیرکل کمیته ملی تربیت و فرهنگ و علوم فلسطین در مورد خطرات این تصمیم اسرائیلی ها هشدار داد و هدف از آن را یهودی سازی فلسطین و قدس با روش های جدید دانست و افزود: صهیونیست ها می خواهند با این قدامات خود مفاهیم جدید مورد نظر خود را به دانش آموزان مسلمان فلسطین تلقین کنند و بارها نیز برای تحمیل این برنامه خود به قدس و فلسطین تلاش کرده اند، اما موفق نشده اند چون هم مردم و هم مسئولان وزارت آموزش با این طرح مخالف بوده و هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha