شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسرائیل ۱۱ منزل مسکونی دیگر فلسطینیان را تخریب کرد

حوزه/ نیروهای ارتش اسرائیل صبح امروز ۱۱ ساختار مسکونی دیگر را در خان الاحمر در بخش مرکزی کرانه باختری تخریب کردند و حتی به ساکنان اجازه تخلیه اثاثیه را ندادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نیروهای ارتش اسرائیل صبح امروز 11 ساختار مسکونی را در جامعه بادیه نشین خان الاحمر در بخش مرکزی کرانه باختری اشغالی تخریب کردند.

داوود جهالین دبیرکل جنبش فتح جوامع بادیه نشین در این باره به خبرنگاران گفت: بولدوزرهای اسرائیلی با پشتیبانی نظامیان صهیونیست، بدون اینکه به صاحبان خانه‌ها اجازه دهند وسایل شخصی و اثاثیه منزل را تخلیه کنند، خانه‌های آن‌ها را فرو ریختند.

به این ترتیب، با تخریب 11 منزل مسکونی، 87 فلسطینی که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بی‌خانمان و آواره شدند.

جهالین افزود: نیروهای اسرائیلی منطقه را به محاصره خودشان درآورده و ورودی‌ها را هنگام تخریب مسدود کردند. 11 ساختمان تخریب شده که از ورقه‌های قلع و چوب ساخته شده بودند، یک بار دیگر نیز در ماه آگوست تخریب شده بودند.

خان الاحمر یکی از چنین روستای بادیه نشین در سرزمین‌های اشغالی است که مقامات صهیونیستی قصد بیرون کردن و آواره ساختن ساکنان آن را دارند تا بتوانند برای هزاران یهودی در آنجا شهرک‌سازی انجام دهند.

در صورت گسترش شهرک‌سازی در این منطقه، کرانه باختری به شکل موثری به دو بخش تقسیم شده و در نتیجه تشکیل یک دولت متحد فلسطینی در آینده کاملا غیرممکن خواهد شد.

رژیم صهیونیستی به ندرت به فلسطینیان مجوز ساختمان‌سازی داده و به همین دلیل نیز مردم فلسطین که ساکنان اصلی این سرزمین‌ها هستند مجبورند به طور غیرقانونی اقدام به خانه‌سازی کنند. این درحالی است که 550 هزار شهرک‌نشین یهودی در این منطقه به راحتی مجوز ساختمان‌سازی دریافت کرده و اجازه دارند اموال و املاک‌شان را به هر قیمتی توسعه دهند. تقریبا تمامی فلسطینیانی که در منطقه سی – یعنی 60% ساکنان کرانه باختری در کنترل رژیم صهیونیستی – اجازه ساختمان سازی ندارند و برای ایجاد سرپناه مجبورند شبانه و بدون داشتن مجوز اقدام به ساختمان سازی کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha