پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یورش ۱۸ هزار صهیونیست به مسجد‌الاقصی در سال ۲۰۱۶

حوزه/ یک گزارش رسمی افشاء کرد که آمار رسمی یورش صهیونیست‌ها در یورش به مسجدالاقصی در سال ۲۰۱۶، به ۱۸ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  middleeastmonitor، یک گزارش رسمی افشاء کرد که آمار صهیونیست‌هایی که در سال 2016 به طور غیرقانونی به مسجد‌الاقصی یورش برده‌اند به 18 هزار نفر می‌رسد.

این گزارش که توسط آژانس خبری فلسطین 48 واقع در لندن منتشر شد، تعداد شهرک‌نشینان صهیونیستی و ماموران امنیتی اسرائیلی را در این یورش‌ها ثبت کرده و این رقم را بزرگترین رقم یورش صهیونیست‌ها در طی یک سال به مسجدالاقصی از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطین در سال 1967 اعلام کرد.

به گفته این مطالعه تعداد شهرک‌نشینان یهودی شرکت کننده در این یورش‌ها 14 هزار و 103 نفر بوده‌اند که به نظر می‌رسد اکثر آنان را فعالان گروه کوه معبد، 2259 نفر آنان را دانشجویان یهودی و 815 نفر از آنان را پلیس و نیروی اطلاعاتی تشکیل می‌داده‌اند.

ماه اکتبر نیز شاهد بیشترین تعداد ورود شهرک‌نشینان یهودی به محوطه مسجدالاقصی در بیت‌المقدس بوده است و آنان تحت حمایت نیروهای امنیتی و پلیس اسرائیل در دوره سه هفته‌ای تعطیلات یهودی (3-15 اکتبر) به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

در همان ماه نیز اسرائیل به مجرد اینکه یونسکو هر گونه ارتباط یهودیان با اماکن مقدس در سرزمین‌های اشغالی را مردود دانست، روابطش را با این سازمان قطع کرد.

این قطعنامه رژیم اسرائیل را به خاطر محدود کردن دسترسی مسلمانان به اماکن مقدس و تجاوزهای پلیس و نظامیان علیه مردم فلسطین را محکوم کرده و اسرائیل را یک رژیم اشغالگر معرفی کرد. در آگوست 2015 نیز رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی را بر ورود نمازگزاران فلسطینی به محوطه مسجدالاقصی گذاشت.

مسلمانان یورش‌های اسرائیل به مسجدالاقصی را بخشی از اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل می‌دانند. به گفته مسلمانان رژیم تل آویو قصد دارد  با این کار بافت جمعیتی بیت‌المقدس را در محوطه مسجدالاقصی تغییر دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha