دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 ناامنی شغلی کارگران فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی

حوزه/ امسال ۲۴ کارگر فلسطینی برای کار به مناطق تحت سلطه اسرائیل رفته بودند، به سبب نبود ایمنی در محیط کار و طمع کارفرمایان صهیونیست، جان خود را از دست داده و ۳۲۰ کارگر دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  gulfnews، در سال 2016 میلادی،  24 کارگر فلسطینی که از سر ناچاری و برای پیدا کردن کار بدون داشتن مجوز به داخل مناطق تحت سلطه رژیم اسرائیل رفته بودند، به سبب عدم اقدامات ایمنی در محیط کار و حرص و طمع کارفرمایان صهیونیست، جان خود را از دست داده و 320 کارگر دیگر به اشکال مختلف مجروح شدند.

به گفته ناصر القطامی، معاون وزارت کار فلسطین تمامی قربانیان فلسطینی سر ساختمان‌های اسرائیلی جان داده‌اند.

القطامی در بیانیه‌ای گفت: آمار بالای کشته شدگان و تعداد زیاد تلفات بیانگر این حقیقت تلخ هستند که کارفرمایان اسرائیلی اهمیتی به جان کارگران فلسطینی نداده و هرگز اقدامات ایمنی لازم را در محل ساخت و ساز فراهم نمی‌کنند. دلیل اصلی گزارش شده در تصادفات افتادن کارگران از بالای ساختمان‌ها بوده است. و این بخشی از سیاست همه جانبه اسرائیلی‌ها برای نقض ابتدایی‌ترین حقوق کارگران فلسطینی است.

به علاوه کارفرمایان اسرائیلی، هیچ گونه امکانات درمانی برای فلسطینیان مجروح شده فراهم نکرده و آن‌ها را به بیمارستان‌های فلسطینی داخل محدوده کرانه باختری عودت می‌دهند.

اکثریت قریب به اتفاق کارفرمایان اسرائیلی به راحتی قادرند حقوق کارگران فلسطینی را پرداخت نکرده یا آن‌ها را بدون هیچ دلیلی اخراج کنند. مصونیت قانونی به اسرائیلی‌ها اجازه می‌دهند هر گونه رفتار تبعیض‌آمیزی علیه فلسطینیان داشته باشند. کارگران فلسطینی نیز در صورتی که به پلیس شکایت کنند، نه تنها از حقوق‌شان حمایت نشده بلکه به خاطر غیرقانونی بودن در کشور خودشان محکوم شده، جریمه و زندان نصیب‌شان خواهد شد.

در سال 2015 نیز 27 کارگر فلسطینی جان خود را به همین شکل از دست داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha