جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان با تبریک روز جهانی کارگر، گفت: کار و عمل در اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، و همچنین تلاش برای ارتقای فرهنگ کار و تکریم کارگران یک ضرورت ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان، با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، اظهار داشت: همان طور که امام حسین(ع) اسلام را زنده کردند، امام زمان(عج) نیز پس از این که ظلم وستم زیاد در روی زمین پدیدار شود و دین کم رنگ شود، به منظور احیای مجدد دین اسلام ظهور خواهد کرد و جامعه را از ظلم و جور پاک خواهند کرد.

وی، خواندن و عمل کردن به زیارت عاشورا را شاخص زندگی عاشورایی دانست و گفت: اگر کسی زندگی خودش را عاشورایی قراردهد حتما مرگش هم عاشورایی رقم خواهد خورد.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که کسانی که عاشورا را آفریدند، کسانی بودند که حیات عاشورایی داشتند، افزود: پیام سید الشهداء(ع) این است که اگرمی خواهیم حیات عاشورایی داشته باشیم، باید زندگی خود را درمسیر عاشورایی بودن قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: براساس فرمایشات امام حسین(ع)، بهترین راه برای کسانی که می خواهند زندگی و حیات عاشورایی داشته باشند، این است که باید اهتمام ویژه به نماز خواندن، فهم قرآن، دعا کردن و استفغار به درگاه خداوند متعال داشته باشند.

مدیرحوزه علمیه کاشان در ادامه با تبریک روز جهانی کارگر به تلاش گران عرصه  کار و تولید گفت: نقش کار و عمل در اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، و همچنین کوشش برای ارتقای فرهنگ کار و زدودن عوامل مزاحم و باز‌دارنده اقتصادی، یک ضرورت ملی است

وی با اشاره به اینکه کار موجب کمال و تکامل وجودی عقل، عزت، مردانگی، بزرگی، سعادت، خوشبختی و رحمت خداوند نسبت به انسان است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلام، کار و تلاش مانند مجاهدت در راه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده شده است.

مدیرحوزه علمیه کاشان در پایان سخنان خود، از افتتاح مدارس قرآنی و بزرگسالان و همچنین برگزاری مراسم روز استاد به مناسبت هفته معلم با حضور اساتید و طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان خبرداد.

برپایه این گزارش، معاونین حوزه علمیه کاشان، در ابتدای این جلسه، پس از ارائه  گزارشی از عملکرد حوزه فعالیت خود، نسبت به تقویت بنیه مالی صندوق قرض الحسنه طلاب حوزه علمیه کاشان تأکید نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha