جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی، پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهش های انجام شده در هر جامعه ای شاخص توسعه یافتگی آن جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار کرد: با توجه به این که پژوهش در حوزه های علمیه از جایگاه بسیار والایی برخوردار می باشد و نظر به تاکیدات ولی امر مسلمین در سالهای اخیر در ایجاد جنبس نرم افزاری و تولید علم و دانش باید بیش از هر جای دیگر نصب العین حوزه های علمیه قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه افزود: برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای ایجاد ترغیب در بین طلاب، معاونت پژوهش حوزه های علمیه اقدام به ایجاد معاونت پژوهش نموده است که سعی در ارتقاء سواد نوشتاری طلاب، تحقیق روشمند و هدفدار، تولید علم اصیل و اسلامی، استفاده از سرمایه های بیکران حوزوی با اتکاء بر وحی و سنت نبوی و اهل بیت (علیهم السلام) گرامی ایشان نموده است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه اساسا آموزش بدون پژوهش جایگاهی در عالم علم نخواهد داشت، ادامه داد: آموزشی که منجر به تولید علم و تحقیق و ایجاد فرضیه و حل مشکل نکند بایگانی است که کتابهای چندی در آن موجود است و هدفی جز سنگین شدن مغز و بی بهرگی آن ندارد.

وی تاکید کرد: پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی، پیشرفت جامعه انسانی است و میزان پژوهش های انجام شده در هر جامعه ای شاخص توسعه یافتگی آن جامعه محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قلعه بالایی گفت: هدف تحقیق، کشف، گسترش دانش و در حقیقت راهی برای جستجوی آگاهی می باشد؛ با تحقیق است که به عرصه های جدید علم و دانش می توان پا نهاد و وارد عرصه های ناشناخته شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه افزود: وجود پژوهش و تحقیق در دوران تحصیل منجر به تقویت روحیه کنجکاوی و خلاقیت می گردد و میل به دانایی و دانستن در طلاب را زیاد می کند؛ به علاوه پژوهش نحوه اندیشیدن و فکر کردن هدفمند را آموزش می دهد و همچنین روحیه مشورت و همکاری را بالا خواهد برد.

حجت الاسلام قلعه بالایی گفت: وجود پژوهش و تحقیق در دوران تحصیل منجر به تقویت روحیه کنجکاوی و خلاقیت می گردد و میل به دانایی و دانستن در طلاب را زیاد می کند.

وی در ادامه به فعالیت های پژوهشی این معاونت در حوزه علمیه استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: «برگزاری کلاس های آموزشی طلاب جهت مقاله نویسی»، «برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) برای اولین بار دراستان»، «تجلیل از نخبگان پژوهشی و احصاء آنان از سراسر استان»، «راه اندازی کانونهای علمی و مشارکت طلاب در آن»، «راه اندازی کتابخانه تخصصی»، «تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه  استان به کتابهای مرجع و مورد نیاز» و «راه اندازی سایت رایانه ای جهت استفاده طلاب» از جمله فعالیت های این معاونت می باشد.

شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha