جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زینب طالبی

حوزه/ یک استاد حوزه علمیه خواهران، با اعلام خبر فعالیت ۴۴۴ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور گفت: حضور زنان در مراکز علمی، باعث ترقی و پیشرفت جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، سرکار خانم طالبی مدیر تربیت مرکز علمی-فرهنگی حضرت زهرا(س) تهران، در مراسم افتتاح مدرسه علمیه سجادیه خواهران تهران، با اشاره به اینکه علم آموزی و کسب معارف الهی، تفاوتی برای جنسیت ندارد، گفت: هدف از خلقت، بندگی برای معبود می باشد، چرا که در این بندگی عزت و بزرگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز نقش و تاثیر زنان در خانواده و جامعه قابل انکار نیست و لذا حضور زنان در مراکز علمی و حوزوی، باعث ترقی و پیشرفت جامعه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: نظام آموزشی منسجم حوزه خواهران که از سال 1370 برنامه ریزی و آغاز شده است، تاکنون روند بسیار مطلوبی را گذرانده، به این ترتیب که علاوه بر مدارس سطح یک و دو، هم اکنون 385 مدرسه علمیه تا سطح سه و همچنین 10 مدرسه تا سطح چهار برای خواهران طلبه در سراسر کشور داریم که حاکی از انسجام مطلوب و  اهتمام ویژه به حوزه خواهران است.

خانم طالبی در بخش دیگری از سخنان خود سخنان خود با بیان اینکه تبلیغ اگر از بیان به سمت عمل سوق داده شود، اثر گذارتر خواهد بود، گفت: آموزه های دینی در جامعه، باید به عنوان باور نجات بخشی از مسائل روز تبیین شود و این هنر مبلغان حوزه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود 444 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور، به لحاظ کمیت خوب است، اما باید در صدد کیفیت بخشی بیشتر به آنها نیز تلاش کنیم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha