پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ آیت‌الله موسوی جزایری عدم استفاده از کالای ایرانی را خلاف روحیه ملی‌گرایی توصیف کرد و گفت: خرید کالای خارجی در عین وجود کالای مشابه داخلی به معنی بیکار کردن کارگران و جوانان ایرانی و ایجاد اشتغال برای کارگران چینی و ژاپنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در نشستی با موضوع «نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی»، در اهواز ، به نقش اصناف در سال‌های قبل از نهضت انقلاب اسلامی پرداخت و اظهارداشت: اصناف در سال‌های قبل از نهضت انقلاب اسلامی و در زمان کودتای ۲۸ مردادماه و قیام آیت‌الله کاشانی و همچنین فعالیت‌های اصناف در ۸ سال دفاع مقدس، بسیار ویژه و قابل تقدیر بوده و امروز نیز از جایگاه والایی برخوردار هستند.

*لزوم تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، با تأکید بر لزوم تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی، بیان داشت: ‌باید علاوه بر تبلیغ و ترویج تولیدات داخلی میان مردم، کیفیت محصولات تولیدی داخلی را نیز افزایش دهیم و همه مسئولان برای این مهم مسئول و موظف هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خواستار مبارزه جدی با ورود کالاهای قاچاق به درون کشور شد و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق اهمیت بسیار زیادی داشته و باید همه مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند؛ چراکه کالای قاچاق موجب تضعیف تولیدات داخلی،‌ ضربه به تولیدکنندگان و بیکار شدن کارگران کشور می‌شود.

*گلایه از افزایش نرخ بیکاری هیچ دردی دوا نمی‌کند/ مسئولان باید در عمل کارگران را مشغول به کار کنند

آیت‌الله موسوی جزایری، خرید کالای خارجی در عین وجود کالای مشابه داخلی را به معنی بیکار کردن کارگران و جوانان ایرانی و ایجاد اشتغال برای کارگران چینی و ژاپنی دانست و بیان داشت: گلایه از افزایش نرخ بیکاری هیچ دردی از جوانان مملکت دوا نمی‌کند، باید در عمل کارگران و جوانان جویای کار خود را مشغول به کار کنیم.

*ضرورت مقابله همه‌جانبه با آمریکا

امام‌جمعه اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحریم غیرقانونی مجلس سنای آمریکا علیه ایران، گفت: اکنون ما در مصاف خاص اقتصادی با آمریکا هستیم و باید با همه توان مقابل آن ایستادگی کنیم؛ اما این بار دیگر اروپا و  کشورهای آسیایی با آمریکا همراهی نمی‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهارداشت: از آنجایی که یک‌چهارم اقتصاد جهانی به آمریکا تعلق داشته و این کشور با داشتن دخل‌وخرج سالانه ۱۶ هزار میلیارد دلار، می‌تواند دیگر کشورها را جریمه کند، پس قاعدتاً دیگر هیچ کشوری خواهان همکاری با ایران در مبادلات اقتصادی نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha