شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شکوری خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: مسئولان وظیفه دارند زمینه‌های اشتغال را در حد توان خود فراهم ساخته و به معضل بیکاری توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت رسیدگی به معضل بیکاری جوانان، اظهار داشت: همه انتظار دارند موضوع بیکاری را دولت حل کند در حالی که در هیچ کجای دنیا و هیچ دولتی توان حل صددرصد موضوع بیکاری را ندارند.

وی افزود: مسأله بیکاری در تمامی کشورها وجود دارد، اما باید مسئولان وظیفه مهیا ساختن زمینه های اشتغال را در حد توان خود فراهم سازند.

امام جمعه خوی با بیان این که توصیه اسلام بر این است که هر کس باید دنبال کار و فعالیت و کسب روزی حلال باشد، خاطرنشان کرد: از روایات می توان دریافت که همه پیامبران دنبال کسب کار و تلاش برای امرار معاش بودند و رسول خدا(ص) می فرماید: «داوود پیامبر جز از طریق دست رنج خویش نمی خورد.».

وی افزود: همچنین امام کاظم(ع) می فرمایند: «نیاکان من همه با دست های خود کار می کردند و این کار همه پیامبران و فرستادگان و بندگان شایسته خداوند است» لذا این اهمیت کسب روزی حلال و رزق را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری ضمن اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی افزود: ایجاد تحرک در اقتصاد کشور و بهبود شاخص های کلان، تکیه کردن بر ظرفیت های داخلی کشور، محور قرار گرفتن مردم، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و اصلاح کردن الگوی مصرف از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید همه مسئولان و فعالان اقتصادی در پایان امسال عملکرد خود را به محضر ولی امر مسلمین و مردم ارائه دهند، تا مشخص شود چه میزان شاخصه های اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان برای جوانان بسترسازی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha